Рітейл парки та торгові центри нового покоління є одними з найбільш перспективних
форматів торговельної нерухомості на ринку Україні в найближчій перспективі.
Таку думку висловив директор по торговельній нерухомості компанії GFive
Development Мігель Лопез в ході бізнес-сніданку, організованого Ukrainian Real
Estate Club, повідомили ЛІГАБізнесІнформ
в URE Club.
Подібні формати, за оцінкою експерта, дають можливість досягти
довгострокового успіху завдяки поєднанню якісного пулу орендарів та
професійного маркетингового підходу.
Говорячи про реалізацію звичних для українського ринку форматів рітейлу,
директор по торговельній нерухомості GFive Development Мігель Лопез зауважив:
"В основному, девелопери керуються завданням отримати моментальну вигоду
від високих орендних ставок, не замислюючись про майбутні зміни ринку. У
девелопменті ж нових форматів, таких як рітейл парки та торгові центри нового
покоління, девелопери роблять акцент на довгостроковому успіху торгового
об'єкта".
Їх ефективність Мігель Лопез пояснює якісно новим підходом до реалізації
торгового об'єкта - для рітейл парку та сток парку значно зменшена вартість
будівництва (за рахунок розміщення об'єкта на більш дешевих ділянках,
використання оптимізованих архітектурних рішень і т.п.) дозволяє знизити ставки
по оренді, і, як наслідок, встановити дійсно низькі ціни на якісний, брендовий
товар.
"Саме такі об'єкти рітейлу, де завдяки грамотному управлінню і
особливому маркетинговому підходу буде досягнутий баланс між низькими цінами і
сильним набором орендарів, стануть перспективними в Україні", - вважає
експерт.
Говорячи про ризики реалізації нових рітейл проектів в Україні, експерти
констатували, що іноземні девелопери вже володіють великим досвідом у
будівництві та управлінні таких популярних в Європі форматів, як торгові центри
нового покоління, рітейл і стік парки, і можуть врахувати можливі помилки при
їх виході на ринок.
Нагадаємо, якщо до кризи в Україні щорічно відкривалося в середньому
близько 500 нових магазинів, то з 2008 по 2010 рік темпи розвитку значно сповільнилися.
Найменша кількість була відкрита в 2010 році - всього 272. Тільки в минулому
році компаніям вдалося переломити цю негативну тенденцію - число магазинів
зросло на 402 точки.
В основному нові магазини відкривали лідери ринку. Більше половини точок,
відкритих в минулому році, довелося на десятку найбільших. Причому сім з них
відкрили більш ніж по десять магазинів. Винятками стали лише Фуршет (три точки),
Велика кишеня (дві) і Євротек (0).
ІА ЛIГАБiзнесIнформ