Час іде вперед, а разом з ним трансформується ринок нерухомості, який висуває нові вимоги, змінює умови гри на ринку і змушує підлаштовуватися під них всіх учасників цієї ринкової гри. Одним з учасників цієї гонки є ріелтор.
Професія достатньо поширена і приваблива, адже для того, щоб її освоїти, не потрібно фахової освіти, важливо бажання і бачення себе в цій професії.
Звичайно, як і для будь-якої професії, необхідний час для того, щоб оволодіти професійними знаннями у ріелторській області, повністю представити технологічний процес, зрозуміти, як здійснюються комунікації, які є запорукою успіху. Олексій Шленов, генеральний директор «МІЕЛЬ-брокерідж» відзначає, що процес адаптації в цьому бізнесі протікає у всіх по-різному. Хто-то досить швидко знаходить своїх перших клієнтів і здійснює перші угоди протягом півроку роботи, хтось навпаки ретельно і довго вибудовує ланцюжок, але в підсумку теж приходить до гарних результатів. У середньому, до першої угоди проходить від трьох до шести місяців.
В жодному вузі країни вас не навчать спеціальності «ріелтор». Однак у кількох вузах, наприклад в російському МГСУ, готують фахівців за спеціальністю «Управління нерухомістю», але ця спеціальність більше відноситься до девелопменту, пише Фінам. Існують ріелторські курси. Як правило, великі агентства нерухомості мають власні навчальні центри, в яких людина вивчає технології проведення операцій, юридичні тонкощі, а також маркетинг. Найбільше уваги приділяється вибудовування взаємин з клієнтами, а також підвищенню комунікативних навичок.
Ринок, що трансформується, змінив портрет ріелторів. З 1990-х років, коли тільки почалося формування ринку, минуло 20 років. 15 років тому ріелторами були в основному люди середнього віку (35-40 років). Найчастіше це були жінки, колишні працівники НДІ.
Сьогодні портрет цієї професії значно змінився. В цю сферу приходять молоді й амбітні люди, які по-новому вибудовують свої взаємини з клієнтами, йдуть в ногу з часом і по-іншому сприймають навколишній світ.
Як правило, успішні ріелтори - це люди з активною життєвою позицією, що володіють високими комунікативними навичками, захоплені, що прагнуть постійно удосконалюватися в професійній та особистому області, які вміють відчути потреби інших людей, які бажають бути корисними і потрібними.
«До професії «ріелтор», безумовно, повинно бути певне покликання, схильність, внутрішнє бажання допомагати людям у вирішенні такого серйозного і особистого питання, як житлове. Ріелтори допомагають придбати не просто нерухомість, а Будинок з великої літери, особистий простір», - вважає Шленов.
Тому людина, до якої можна звернутися з цим питанням, перш за все, повинна викликати довіру. Сьогодні ріелтор - більше, ніж ріелтор. Він повинен володіти знаннями не тільки в галузі технологій ринку, всіх нюансів проведення угоди і комунікативними навичками, а й знаннями в суміжних областях - юридичній сфері, маркетингу, іпотеці. В умовах постійного розвитку ринку, щоб здійснити операцію максимально вигідно для клієнта, потрібне постійне навчання та підвищення професійного рівня ріелторів, що й пропонують великі компанії.
Якщо говорити про те, скільки заробляють ріелтори в Росії, то тут все залежить від міста, так як країна велика і визначити розмір комісійних у середньому по Росії неможливо. Однак обмежень у законодавстві немає, тому розмір визначається часто за угодою з клієнтом, виходячи зі складності роботи. У Росії та Україні ріелтори отримують приблизно 3-6% від суми угоди.
У світовій практиці існує два варіанти вартості послуг ріелторів. Це законодавчо закріплені і не обмежені державою норми. Таким чином, не тільки російські ріелтори змінюють розмір своїх комісійних у залежності від складності роботи.
Наприклад, у Німеччині, чим дешевше нерухомість, тим вища вартість комісійних, і навпаки. Зазвичай вони становлять 3,5 - 10%. У Чорногорії комісійні не перевищують 2-3%. В Іспанії ріелтори заробляють 3-6%. У США - від 2 до 3% від суми угоди.
Будівельний портал Інфобуд