Забудовники
починають розробку нової класифікації ринку нерухомості та чітких критеріїв для
кожної з категорій житла.
Про це повідомила
«Вестям» директор консалтингової компанії City Development
Solutions (CDS) Ярослава Чапко.
«У сьогоднішніх
умовах назріла потреба в новій класифікації ринку нерухомості, оскільки
змінився сам ринок, змінилися проекти, позиціонування. Ми ініціюємо процес
розробки нової класифікації. Процес стартував з травня», — сказала вона.
Ініціативу нової
класифікації підтримав голова київського представництва міжнародної
консалтингової компанії JLL Дмитро Сенниченко. «В Україні вже запроваджено нову
систему класифікації з чіткими вимогами в офісній нерухомості. Настав час
подібної роботи і для житлової нерухомості», — сказав він «Вестям».
Зокрема, девелопери
потребують визначення категорії «комфорт-клас», який де-факто вже існує. Він
став результатом розвитку ринку нерухомості після кризи 2008 р., коли
забудовники масово почали прагнути до здешевлення проектів.
«В першу чергу це
робилося за рахунок спрощення архітектури проекту, що знижує класність об'єкта.
Одночасно ринок відійшов від точкової забудови, перейшовши до реалізації
проектів з великими розвиненими територіями та інфраструктурою, які язик не
повертається назвати «економ», але за своїми технічними характеристиками вони
не дотягують до «бізнес-класу», — пояснила Ярослава Чапко.
За даними порталу
новобудов ЛУН.ua, в столичному регіоні продається близько 800 новобудов, з яких
на сегмент «економ-класу» припадає близько 70% пропозицій, ще 25-27% — «бізнес-клас»,
2-3% — «еліт». «Ті, хто будує трохи краще, ніж «економ», хочуть показати цю
відмінність, наліпивши лейбочку «бізнес», хоча це і не зовсім так», — пояснив
ненормально високий відсоток цього сегмента комерційний директор ЛУН.ua Олексій
Міма.
Як зазначила
Ярослава Чапко, «комфорт-клас» відніме частку ринку у бізнес- і економ-класу,
оскільки ці проекти дешевше першого і комфортніше другого: вони пропонують не
просто окремо розташовану будівлю, а й впорядковану територію з дитячими та
спортивними майданчиками. «Зараз новий клас на ринку вже займає близько 12%», —
уточнила вона.
Оксана Гришина, «Вести»