Скоро небо Києва почнуть борознити вертольоти, а кияни
будуть сприймати повітряні пробки як буденне явище. Все це лише на перший
погляд здається фантастикою. Зараз на розгляді у Державіаадміністрації знаходяться
поправки до наказу Мінтрансу № 205 від 1 грудня 2004 року. Вони передбачають,
що вертолітні майданчики можуть споруджуватися не в 500 метрах від найближчих
будівель, як зараз, а у 60. По суті, прямо у дворі будинків! Будівництво
вертолітного майданчика на Парковій дорозі для санавіації (але там, як сказали
нам у КМДА, зможе сідати і президент) - лише початок. У мерії знайшли місце для
17 майданчиків. «Ми подали свої пропозиції спільно з Мінтрансом в Кабмін. Поки
затверджені точно тільки 9 адрес, за деякими з них будуть розглядатися за 2-3
майданчики», - сказав нам начальник главку НС в Києві Віталій Пшеничний.
ПОЛЬОТИ МЕРА. Поки за цими адресами приватникам
приземлятися не дозволять. «А потім подивимося», - ухильно сказав Пшеничний.
Швидше за все, «дивитися» будуть недовго. Мер Леонід Черновецький неодноразово
заявляв, що через пробки хотів би літати по місту на вертольоті. Щоправда, в
його оточенні нам розповіли, що він це вже робить, і не рідко - у нього є
невеликий літак і вертоліт. «Вертоліт мера «живе» під Києвом на одному з
приватних майданчиків, його обслуговує приватна вертолітна компанія. Літає
Леонід Черновецький над територією області», - розповів в авіаційних колах. Як
вдалося з'ясувати «Сегодня», Черновецький літає на імпортному дводвигуновому
вертольоті «Аугуста» (нібито такий же, як каже наше джерело, є і в
президентському авіапарку). «Раптом вийде з ладу один двигун - не катастрофа, -
говорить він, - машина приземлиться і на другому (тільки на дводвигунному можна
літати над містом. - Авт.)».
Кажуть, що на вертольоті мер літає і в інші міста. А його
приватний літак базується в одному з ангарів в аеропорту «Бориспіль». Щоправда,
в самому підприємстві цю тему навідріз відмовляються коментувати. Так само, як
і мовчить на цю тему прес-служба градоначальника.
ТАКСІ. Одна з ідей влади в майбутньому зробити гелікоптер
міським транспортом. Проте фахівці компанії, яка займається прогулянковими
польотами над Києвом, вважають, що це поки - фантастика. «По-перше, обладнати в
центрі потрібну кількість майданчиків буде все ж таки складно, а якщо їх буде з
десяток, то який сенс? По-друге, двомоторні вертольоти, яким дозволено літати
над містом, коштують близько $3 млн. Закупити їх в достатній кількості буде
складно», - вважає фахівець компанії Євген Романенко. Правда, співробітник
іншій компанії Олег Ярошенко не виключає, що це можливо. «Так, вертольоти
дорогі, але 20 майданчиків може вистачити. Клієнт летить, скажімо, через
Дніпро, а потім невелику відстань долає на машині. У Москві така ідея
обговорюється дуже давно. Щоправда, це буде дорого для пасажирів - думаю, не
менше 500-700 гривень за політ», - говорить він.
БЕЗПЕКА. Експерти в один голос говорять, що «вертолітні
плани», цілком безпечні, а поява першого майданчика на Парковій дорозі -
виправдана. «І до Банкової близько, і захід на посадку з боку Дніпра ні для
кого не створить проблем», - говорить чиновник Мінтрансу, що відповідає за
безпеку польотів. Спокійні за рівень безпеки і в Управлінні держохорони
України. «Прострілюється чи ні вертолітний майданчик, - заявляють в УДОУ, -
дозвольте визначати тим, хто в цьому розбирається на рівні професіоналів. Зараз
техможливості авіапарку президента переглядаються, все контролюється до
дрібниць».
ЮЩЕНКО БУВ ЗА ГЕЛІКОПТЕРИ
«Ідеї пересадити президента (і не тільки його) на
вертоліт витають у повітрі вже давно, їх обговорювали ще при Ющенкові, -
говорить викладач НАУ. - Проходила конференція з використання повітряного
транспорту в місті, виробили концепцію, але нічого не втілилося. А ось москвичі
зацікавилися. Можливо, вони все це впровадять».
Олександр Ільченко, Ірина Касьянова, газета «СЕГОДНЯ»