На даний момент спостерігається значне зниження попиту на
паркінги. Виходячи з цього, девелоперам довелося знизити ціни в два рази, в
порівнянні з тими, які можна було спостерігати до кризи, тим не менше,
пожвавлення продажів так і не відбулося. Вільні місця, на яких можна зберігати
автомобілі, на сьогоднішній день присутні майже в кожній новобудові, і їх можна
не тільки купити, але і взяти в тимчасову оренду, і тепер це можна зробити
навіть не будучи власником житлового приміщення в даному будинку.
Згідно з даними компанії Domobaza.info, незважаючи на те,
що зведення паркінгу у складі житлового комплексу є не найдешевшим проектом і
становить від 7 до 20% від вартості проекту для стоянки на один рівень, і до
30% у разі багаторівневої, девелоперські компанії продовжують включати їх у
проекти будинків, так як відповідна документація була затверджена ще у
докризові часи, коли місця на парковках користувалися великою популярністю. В
основному, до кризи паркування були відсутні тільки в найдешевших панельних
будинках, які знаходилися на околицях столиці, і в окремих випадках виникнення
серйозних технічних складнощів. На даний момент присутня можливість покупки
майданчика для паркування ще до того, як буде зданий в експлуатацію весь
житловий комплекс, хоч ще кілька років тому можна було спостерігати тенденцію,
коли паркінги трималися до останнього, щоб в кінці-кінців їх продаж пройшов за
максимальною вартістю. Ірина Головньова, яка є директором компанії
«Траєкторія», навела як приклад будинки, які будуються на проспекті Перемоги, в
районі Святошина, парковками яких може скористатися будь-який бажаючий вже
протягом року, а також бізнес-центри, які розташовані на Подолі.
На даний момент середня ціна квадратного метра в об'єктах
Києва категорії економ-клас становить близько 8,7 тисяч гривень, в результаті
чого, вартість одного місця під автомобіль складає близько 150 600 гривень або
ж 19 тисяч доларів. У свою чергу, в будинках бізнес-класу ціна на порядок підвищується,
і являє собою 11 300 гривень за квадратний метр. Таким чином, місце в подібних
об'єктах буде коштувати 212 тисяч гривень або 26,7 тисяч доларів. Ціни в
будинках преміум-класу перевищують 23,2 тисячі гривень за квадратний метр у
результаті чого, вартість зростає до 437 тисяч гривень або 55,2 тисяч доларів.
Ціни на стоянки у валюті впали майже в два рази, якщо
порівнювати їх з тими, що спостерігалися до кризи, і за останній рік вони майже
не змінилися. Єдиними змінами стали зниження цін на стоянки, розташовані в
міській периферії, в розмірі 5-10%.
Крім того, навіть в одному ціновому класі, ціни на
стоянці можуть істотно відрізнятися, в залежності від розташування об'єкта та
рівня престижу об'єкта нерухомості. Найбільш високі ціни на місця для зберігання
машин традиційно спостерігаються в центрі Києва. Наприклад, один квадратний
метр в елітному комплексі, який на даний момент будується і знаходиться на
вулиці Вєтрова, коштує 34,4 тисячі гривень, що перевищує середньоринкову ціну
майже на 10 тисяч гривень. Якщо врахувати, що в середньому площа паркувального
місця складає від 8 до 30 квадратних метрів, то його вартість в даному випадку
може становити від 104 і до 600 тисяч гривень.
У результаті, для того щоб паркування не стояли
порожніми, девелоперські компанії вирішили здавати їх в оренду, чого раніше
вони не допускали. Згідно з даними фахівців компанії Domobaza.info, на даний
момент в середньому співвідношення куплених паркувальних місць до взятих в
оренду становить 40 на 60%. Покупку підземних площ найчастіше здійснюють
власники житла, яке знаходиться в центральних частинах Києва. У цьому районі
попит традиційно набагато вищий за пропозицію, тому продаючи машиномісця,
девелопери вважають за краще продати власникам житлових площ у даному будинку,
а вже після цього тільки претендентам, які живуть в сусідніх будинках. У мешканців
околиць міста є перевага в тому, що вони мають набагато більшу кількість
варіантів для зберігання транспорту, внаслідок чого вони і не поспішають
витрачати гроші на дорогі майданчики. Тим більше що за прогнозами експертів,
протягом найближчих 10 років, оренда коштуватиме набагато дешевше.
На даний момент за місяць використання паркінгу в
середньому просять від 400, до 1,3 тисячі гривень, в результаті чого, за 10
років користування доведеться віддати 48-156 тисяч гривень, що в два-три рази
дешевше покупки майданчика за нинішньою її вартістю. Щоправда, завжди необхідно
враховувати, що впродовж 10 років, ситуація, яка спостерігається на ринку
нерухомості, може кардинально змінитися в ту чи іншу сторону.
Будівельний сайт
domobaza.info