Євро-2012 дав новий імпульс для розвитку систем фасадного
скління. Колись воно знаходило широке застосування в основному в торгових і
офісних центрах, сьогодні ж його використовують при спорудженні
інфраструктурних проектів, зокрема, нових терміналів в аеропортах «Львів» і
«Бориспіль». Експерти пояснюють популярність технології надійністю сталевих
каркасів та візуальними перевагами скла.
Євро-ривок
Як підкреслює директор проектного департаменту ВАТ
«Укрстальконструкція» Антон Захарченко, фасад - обличчя і візитна картка
будь-якої будівлі, і грамотне скління (вікна або скляні поверхні) допомагає
надати йому індивідуальність, розставляючи акценти. Тому не дивно, що, за
словами гендиректора ТОВ «Рейнарс України» Андрія Клименка, в 2010 р. тенденції
на ринку були позитивними. Хоча, за його визнанням, поки до обсягів 2008 р. ще
далеко.
Значну частину замовлень зараз становлять інфраструктурні
об'єкти під Євро-2012. Причому, як уточнює А. Клименко, замовниками виступають
як державні структури, так і приватні інвестори. Одним з найбільших подібних проектів,
за словами А. Захарченка, є будівництво терміналу D міжнародного аеропорту
Бориспіль. Зокрема, «Укрстальконструкція» виступає підрядником по
металоконструкціях цього об'єкта, зокрема, адаптує креслення КМД, виготовляє та
здійснює монтаж металоконструкцій. При цьому, як пояснює експерт, об'єкт
повинен вийти одночасно і надійним, і красивим. Саме тому було прийнято рішення
застосувати фасадне скління на основі сталевих каркасів.
У рамках проекту протягом грудня 2010-березня 2011 р. Дніпропетровський
завод металоконструкцій ім. І. В. Бабушкіна, що входить до холдингу «Укрстальконструкція»,
поставить та змонтує металоконструкції трубних ферм покриття для будівництва
головної будівлі Терміналу D. Раніше ж були поставлені та змонтовані
металоконструкції фіксованих посадочних мостів і пасажирської галереї. За
словами гендиректора ДЗМК ім. Бабушкіна Юрія Штанцеля, в рамках проекту завод
виготовить 1,2 тис. т металоконструкцій. Зокрема, об'єкт передбачає
виготовлення 8 ферм довжиною 140 м кожна. «Виконання цього замовлення, з
урахуванням складної конструкції даху терміналу, вимагає найвищої кваліфікації
персоналу», - зазначає він.
Подібні технології будуть використані і при спорудженні
нового терміналу міжнародного аеропорту «Львів». Там вже завершена установка
металевих конструкцій даху, а повністю закінчити монтаж покрівлі будівельники
повинні навесні 2011 р., за заявами генпідрядника будівництва, ГК
«Альтіс-Холдинг», зараз основна будівля терміналу готова до пуску системи
тимчасового опалення - закритий тепловий контур, змонтовані покрівельне
покриття і фасадне скління.
Не футболом єдиним
Крім інфраструктурних проектів фасадне скління з успіхом
застосовується і в комерційній нерухомості. За словами А. Клименка, мова йде і
про торговельні та бізнес-центри, про стадіони і аеропорти, і навіть про
приватні будинки і котеджі. «У всьому світі зараз зростає інтерес до
будівництва енергоефективних будівель. Українські архітектори і замовники теж
звертають увагу на технології з екологічної складової», - говорить він. Крім
того, як пояснюють експерти, подібні рішення фасадів вибирають через можливість
поєднати привабливий зовнішній вигляд будинку і його надійність. Тепер фасадне
будівництво застосовують і в житловій нерухомості, зокрема, саме на такому
варіанті зупинилися творці житлово-офісного комплексу H-Tower - при висоті
більше ніж в 20 поверхів і розташування в самому центрі Києва, прозоре скло і
надійні металоконструкції стали найкращим виходом із ситуації.
«Оскільки засклені фасади повинні бути світлопрозорими і
зсередини, і зовні, конструкція зі скла повинна бути максимально витонченою і
непомітною для глядача. Ідеальною несучою конструкцією для подібної функції є
металоконструкції, які дозволяють використовувати системи суцільного скління в
1-2 поверхи з прольотом між колонами понад 6 м», - пояснює А. Захарченко. При
цьому, як пояснює експерт «Укрстальконструкції», оскільки вага скляних
конструкцій досить велика, то використовуються сильні сторони стали: міцність,
мала питома вага, технологічність виготовлення і можливість створення будь-якої
геометричної форми.
Альтернативою сталі нерідко виступає алюміній - він
значно легший. Але оскільки ціни на метал у поточному році зростали, і за
окремими пунктами досягають показників 2008 р., замовники, якщо це технологічно
обґрунтовано, зазвичай віддають перевагу сталі, яка коштує вдвічі дешевше алюмінію.
«Металоконструкції є повноцінною альтернативою дорогим закордонним алюмінієвим
конструкціям. Їх цілком можна використовувати для сонцезахисних екранів,
скління земляних садів, великопрольотних куполів і атріумів, виставкових залів
і залів очікування в аеропортах», - говорить А. Захарченко.
Легкість систем фасадного скління дозволяє
використовувати їх навіть в надбудові існуючих будинків. Зокрема, саме таке
рішення використано в столичному БЦ Rialto. Як пояснює менеджер проекту
компанії ISTIL Real Estate Катерина Корінна, мова йде про реконструкцію
промислового корпусу: існуюча 4-поверхова цегляна будівля споруди середини
1960-х рр. добудовується трьома повноцінними поверхами, виконаними в металевому
каркасі, і облицьовується фасадним склінням. І, до того ж, саме таке рішення
дозволяє гасити вібрації від інтенсивного транспортного руху, яким піддається
будь-який будинок.
Василь Салатов, UGMK.INFO