Вся нерухомість > Новини > Готельний бізнес: як вижити
↑ До списку новин

Готельний бізнес: як вижити

12 травня 2014

Рекордно низька заповнюваність змусила власників київських готелів йти на компроміси, повідомляє ИА ЛIГАБiзнесIнформ. Готельєри намагаються пристосуватися до нових правил гри і заради цього готові оптимізувати витрати, придумувати нові види заробітку і навіть консолідуватися з конкурентами. А деякі просто відмовляються від будь-яких планів і згортають бізнес.

Кількість мешканців у столичних готелях почала скорочуватися зі стартом Євромайдану. До кінця першого кварталу, за даними Colliers, столичні готелі від трьох зірок були заповнені лише на 20 %. Це в 2,5 рази менше, ніж в аналогічний період минулого року. «У нас заповнюваність знизилася майже вдвічі — так само, як і в інших готелях столиці», — підтверджує генеральний менеджер Fairmont Grand Hotel Kyiv Ерік Пере.

Заповнюваність готелів, втім, падала і без Євромайдану. За даними UTG, в 2007-2008 роках вона становила 65-70 %, в ​​2009-2010 — 55-60 %. Потім була підготовка до Євро-2012 і відкриття низки нових готелів, які опинилися нікому не потрібними. Це знизило заповнюваність ще сильніше — до 49,8 % за підсумками 2013 року, розповідає Костянтин Олійник, старший аналітик департаменту стратегічного консалтингу компанії UTG.

При цьому через зростання конкуренції падають ціни — фактичне їх падіння, з урахуванням всіх дисконтів та акцій, тільки за минулий рік склало 18-20%, за даними UTG. «Зниження цін, у свою чергу, не призведе ні до чого хорошого — в результаті ніхто не отримає доходу» — каже Ірина Палєва, керівник служби зі зв'язків з громадськістю готельного оператора «Прем'єр Інтернешнл» (18 готелів у столиці та регіонах).

Спершу готелі спробували збільшити прибутки за рахунок залучення більшої кількості корпоративних клієнтів і здачі в оренду публічних зон під заходи. Вийшло не у всіх. У Fairmont Grand Hotel Kyiv розповідають, що розширили пропозицію і стали продавати прес-зали та інші публічні зони готелю куди частіше. «Настає період весільних урочистостей — такими подіями наш готель славився завжди, сподіваємося і на цей сезон теж», — пояснює Пере. Гірше ситуація з діловими заходами, такими як конференції та форуми — представник одного з готелів розповів, що їх кількість сильно впала.

Втім, на переконання самих готельєрів, одних заходів виявилося замало. Так чи інакше, доведеться або оптимізуватися, або йти з ринку. «Головна стаття тут — фонд заробітної плати, яку можна регулювати шляхом скорочення робочих годин або поєднання роботи суміжних служб, можна переглянути години роботи закладу, перейти на частковий outsourcing персоналу» — каже Ірина Палєва. «Ми переглянули операційну структуру готелю, деяких співробітників перевели на час в інші країни по мережі оператора», — розповідає Пере.

Під скорочення, швидше за все, підпадуть і імпортні витратні матеріали — готелі планують переходити на продукцію українського виробника. «Це дозволить не залежати від коливань курсу валют», — пояснює Палєва.

У клієнтів готелів грошей теж в основному не додалося, тому навіть дорогі готелі готові переглядати тарифи — але не просто здешевлювати, а урізати частину послуг. «Варто розділити так звані «пакетні» ціни — наприклад, пропонувати тариф без сніданку або інших додаткових послуг», — говорить Палєва.

Останньою відчайдушною мірою стало об'єднання зусиль. Кілька тижнів тому готелі створили свій антикризовий комітет і почали генерувати ідеї, з яких кілька вже впровадили. Наприклад, люксові готелі Львова, Києва, Полтави та Харкова на травневих святах організували акцію «Єдина країна — єдина ціна». Готелі також почали використовувати туристичний бренд України для просування власних продуктів, у ряді готелів Києва стартувала акція «Вихідні за півціни».

На цей рік заплановано відкриття ще кількох великих і дорогих готелів, але навряд чи вони відкриються вчасно, вважає Олійник. «Швидше за все, терміни відкриття знову перенесуть», — відзначає він. У 2014 році повинні відкритися, зокрема, Renaissance Kyiv, Park Inn by Radisson Troyitska і Sofitel.

Лола Ташматова, ІА ЛIГАБiзнесIнформ


Топ-оголошення

Продам 4 сотки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі.
Рудня, 4 соток, 28 000$, Продам 4 сотки для будівництва та обслуговування будівель торгівлі. Самий ...

Земельні ділянки під комерційну забудову > Продам > Київська обл. > Броварський р-н > Бровари

Сдам жилье в Днепропетровске -(Днепре)- Варианты аренды
2 000грн/месяц, Сдам жилье -в г, Днiпро, (Днепропетровск) по срокам от недели -месяца, длительно- ...

Кімнати > Здам > Сумська обл. > Роменський р-н > Ромни

Топ-оголошення

Продам комнату в общежитии, ул. Радостная/ район Дома Мебели, 4/5, 14 кв.м.
Черемушки, Радостная ул., 14 кв.м, 4/5, 9 800$, Продам комнату в общежитии, ул. Радостная/ район Дома ...

Кімнати > Продам > Одеса > Малинівський р-н

Помещение в ЖК Silver Breeze. $1036 м2. Оплачиваю комиссию
Березняки, 1195 кв.м, 1 036$/кв.м, ЖК Silver Breeze, Днепровская наб, 1. Н/Ф. Рекламная вывеска. 3 ...

Сфера обслуговування > Продам > Київ > Дніпровський р-н

МАРСЕЛЬСКАЯ/КАДОР 1-КВ СДАМ
Котовського, 1 кімната, 42/-/- кв.м, 18/18, 8 000грн/місяць, Квартира с ремонтом чистая имеется вся ...

Квартири > Здам > Одеса > Суворівський р-н