Місцева влада готується до Євро-2012. Щоб задовольнити
інспекторів УЄФА, чиновникам, крім усього іншого, доведеться вирішити проблему
гострого дефіциту паркінгів.
Фінансового аналітика Олексія Глушка вигнали з його
гаража на Оболоні, який розміщувався біля Московського мосту. Земля гаражному
кооперативу була виділена в довгострокову оренду, її терміни кілька разів
продовжувалися. А в один прекрасний момент столична влада відмовилася
продовжувати договір і передала ділянку іншому орендареві під будівництво
торгово-розважального центру
Члени гаражного кооперативу намагалися судитися і навіть
пікетували Київраду. Влада зобов'язала нового орендаря домовитися з ними. «Нам
запропонували компенсацію - тисячу доларів за кожний гараж. Хто вважав цю суму
недостатньою, взагалі нічого не отримав», - розповів Олексій. Сьогодні він
паркує машину під вікнами свого будинку. Знесення гаражного кооперативу влада
пояснила підготовкою столиці до чемпіонату Європи з футболу.
Прожекти
Не можна сказати, що в Києві ніколи не замислювалися про
проблеми паркування, просто деякі ідеї містобудівників реалізовувалися у дуже
специфічній формі. Так, у 2003-2004 роках Київ проводив інвестиційні конкурси
на будівництво торгово-розважальних та офісних центрів у центральній частині
міста, в яких передбачалася організація значної кількості машиномісць у центрі
столиці. Наприклад, пропонувалося на підземному просторі під вулицею
Володимирською розмістити магазини, кафе, ресторани і паркінг на кілька тисяч
автомобілів. Подібний простір планувався і під землею від Майдану Незалежності
до Європейської площі. Інвестором останнього проекту готова була виступити
компанія «Грааль», яку ЗМІ пов'язують з Дмитром Табачником. Там, на місці
ресторану «Столичний», хотіли побудувати висотку, але до цих пір не побудували.
У старих спальних мікрорайонах вирішити проблему
паркування планувалося в ході реалізації комплексної програми реновації
хрущовок, яка розроблялася на державному рівні до 2006 року. Проект передбачав
знесення старих житлових будинків і будівництво на їх місці нових за хвильовим
принципом: один знесли, побудували на його місці новий, зносять наступний. Але
зносити хрущовки так і не почали, законодавці не змогли домовитися про
найголовніше – чи дозволяти примусове відселення.
Проекти
Наступна програма будівництва паркінгів у Києві була
розроблена в 2005 році (розпорядження КМДА від 05.01.2005 р. № 1). Однак за
п'ять років депутати Київради так і не знайшли часу для розгляду цієї «Схеми
розміщення паркінгів» на 110 дільницях по всьому місту.
Прокинулася столична влада тільки в березні цього року,
коли чергова комісія УЄФА звернула увагу на брак паркінгів. Терміново було
прийнято рішення № 139 від 15.03.2010 р. «Про проектування та будівництво багатоповерхових
паркінгів у Києві», яким було визначено близько трьох десятків земельних
ділянок.
«У центральній частині міста будуть будуватися підземні
паркінги, в районах великих транспортних вузлів та біля станцій метро -
багаторівневі парковки відкритого та закритого типів», - повідомив начальник КО
«Центр містобудування та архітектури» Сергій Броневицький.
Щоправда, реалізація цієї програми розрахована до 2020
року, коли в розпалі буде підготовка Карпат до зимової Олімпіади-2022. А до
Євро-2012, за словами заступника голови КМДА Анатолія Голубченка, паркінги на
чотири тисячі парковочних місць побудують тільки на 13 земельних ділянках.
«Влада діє не дуже логічно. Вона пропонує ділянки під паркування в місцях, що
мають до проведення євротурніру дуже віддалене відношення, наприклад на
Святошино, Нивках чи на Оболоні», - вважає архітектор Павло Бадаянц. Втім, така
нерозумність влади порадує жителів цих районів, які теж страждають від
відсутності автостоянок.
Реальність
Наявність паркувальних місць - дуже важливий фактор при
виборі квартири, тому зараз багато девелоперів гарантують потенційним покупцям
паркування. Але для того, щоб придбати місце в підземному паркінгу в
новобудові, зовсім не обов'язково купувати в ній квартиру.
«Багато комплексів, ще не зданих в експлуатацію, вже
продають паркомісця», - розповіла директор консалтингової компанії «Траєкторія»
Ірина Головньова. Наприклад, на проспекті Перемоги, в районі Святошино, три
нових будинки знаходяться на стадії введення в експлуатацію, але паркінги під
ними були готові ще рік тому. На Подолі вводяться в експлуатацію два нових
житлово-офісних комплекси з підземними паркінгами, які функціонують з початку
2009 року.
Ціна машиномісця зараз іноді в три рази дешевше, ніж у
докризові часи, і коливається в межах$ 0,9-2 тис. за квадратний метр в
залежності від місця розташування паркінгу. Враховуючи, що середня площа
паркомісця становить 17 м2, ціна будинку для авто зараз досягає $15-35 тис.
Звичайно, такі «гаражі» багатьом не по кишені, тому
девелопери активно пропонують машино-місця в оренду - по 0,7-2 тис. грн. в
місяць. А залишити там машину на один день обійдеться в 30 грн. з офіційним
оформленням квитанції.
Ганна Руденко, Weekly.ua