Ритейлери і
девелопери не вперше зазнають економічний спад. Світова економічна криза 2008
року змусила багатьох переглядати стратегію свого подальшого розвитку. Для
деяких операторів навіть постало питання їх подальшого існування, пише forbes.ua.
У 2008-му, коли глобальна
фінансова криза бушувала в Україні, французькій групі «Ашан» однією з
небагатьох вдалося відкрити свій другий гіпермаркет.
Після кризи,
приблизно з 2010 року, ми спостерігали зростання роздробу. Так, за даними
Держстату, темпи зростання роздрібного товарообігу в 2013-му збільшилися в
порівнянних цінах на 9,5% порівняно з 2012 роком. При цьому роздрібний
товарообіг в 2012 році в порівнянні з 2011-м зріс на 15%.
З середини 2013
року намітилася тенденція поступового уповільнення темпів зростання, а після
відомих політичних подій в країні це уповільнення прискорилося. І протягом
цього року активність залишатиметься на критично низькому рівні.
А поки що експерти
не наважуються спрогнозувати тенденції подальшого розвитку, ритейлери і
девелопери повинні задати собі питання: що змінилося для всіх нас? І бути
готовими працювати в абсолютно нових економічних умовах.
Ритейл - це
дзеркало суспільства, і якщо перебудовується суспільство, то повинні
змінюватися і умови гри. Нинішня криза і падіння купівельної спроможності - це
час для налагодження комунікації ритейлера (бренду) зі своїм кінцевим споживачем.
Ритейлер повинен знати, що відбувається в умах покупців і в суспільстві в
цілому.
Ринок буде
перебудовуватися на користь сильних кваліфікованих гравців з лояльною політикою
по відношенню до клієнта, і тільки успішні бренди з правильним позиціонуванням
будуть затребувані на ринку. Головне - це індивідуальний підхід до клієнта (One
to one customer contact).
На особистому
досвіді можна порадити кілька кроків для зміцнення позицій на ринку
1. Взаємодія з
орендарями зі створення та розміщення нових концептів, найбільш актуальних для
споживачів сьогодні.
Найчастіше
взаємодія з партнером в одному проекті призводить до мережевого розвитку. Так
ми працюємо з мережею магазинів нижньої білизни «Білизна. Street». У нашому
київському проекті «Білизна. Street» відкрила свій перший магазин абсолютно
нового формату, подібний модним мультибрендовим магазинам білизни в Європі, в
яких представлені колекції минулих сезонів. У концепт були закладені основні
принципи групи «Ашан» з доступного ціноутворення, активних дисконтних програм.
У результаті торгові марки з Європи сьогодні стали набагато ближче до
українського споживача. Зараз у мережі налічується 25 магазинів, які
представлені в батькових галереях «Ашан» і флагманських ТРЦ.
Ще один недавній
приклад - це магазин взуття та аксесуарів українського виробництва «ДИСКОН».
Спільна робота з адаптації проекту до нашого споживача допомогла партнеру
зробити успішний бізнес, зараз магазин готовий до спільного мережевого розвитку
в усіх наших проектах.
2. Оптимізація
займаної орендної площі з метою отримання ефективного бізнесу для партнера-орендаря.
Ми знаходимося в
постійній комунікації, враховуємо побажання партнерів і споживачів. До нас
постійно надходить інформація від споживачів про те, що вони хочуть бачити в
наших галереях певні товари або послуги. У разі якщо вакантних площ вже немає,
ми шукаємо компроміс, щоб залишити діючих орендарів і розмістити нових. Така
практика у нас була зі входом магазину «Л'Етуаль» в один з наших проектів. У
результаті ми отримали парфумерний якір, затребуваний нашими споживачами, і
зберегли діючі магазини партнерів у форматі скорочених і рентабельних концептів.
3. Активна
взаємодія з орендарями за програмами лояльності для споживачів.
Відділ маркетингу
спільно з партнером розробляють акції. Ми надаємо інформаційну підтримку -
розміщуємо зовнішню рекламу та рекламу в соціальних мережах. Таким чином, ми
вже багато років підтримуємо і навчаємо веденню бізнесу наших партнерів-орендарів.
Ілля Сажин, forbes.ua