Потенційні покупці квартир все менше налаштовані вкладати гроші в квадратні
метри з метою отримати прибуток, а на ринку переважно домінують клієнти, охочі
розширити існуючі житлові умови, пише «Дело».
Таку думку висловив керівник відділу продажів РК "ParkStone"
Дмитро Шостя. За словами експерта, на відміну від передкризового періоду 2006-2007
рр., квартири на сьогоднішній день є все менш привабливим інструментом для
заощадження коштів. "Сьогодні різниця між пасивним доходом, який можна
отримати від розміщення грошей на довгостроковому депозиті в банку, і тим
прибутком, який дасть перепродаж квартири через 3-4 роки, досить несуттєва. Тож
житло набувають переважно сім'ї, які потребують розширення житлових умов. Спекулянтів
на ринку майже немає", - відзначає Шостя.
Він також додав, що значну роль у динаміці продажів житла відіграє
стабільність на валютному ринку. "Як тільки починається коливання долара,
ми тут же фіксуємо уповільнення темпів продажів. Бо люди не наважуються
переводити свої заощадження в квадратні метри до тих пір, поки кон'юнктура не
стане зрозумілішою. Як тільки коливання заспокоюється, продажі тут же
збільшуються", - додає Шостя .
Розуміючи ймовірність таких ризиків перед черговою хвилею кризи, багато
забудовників відмовляються від фінансування будівництва за рахунок майбутніх
покупців, а намагаються починати продажі не раніше 50-70% готовності об'єкту.
"Майже готовий будинок і динамічне будівництво найчастіше викликають
більше довіри у покупців: ризики того, що комплекс перетвориться на недобуд,
мінімізуються. А термін прийняття будинку в експлуатацію набагато ближчий, ніж
у випадку покупки квартири "на фундаменті", - говорить експерт. За
його словами, за таким принципом сьогодні працює більшість забудовників у
столиці.
Газета «ДЕЛО»