Продавати нерухомість через платні оголошення не вигідно.
Людей багато, а покупців мало. Але не так все погано в соціальних мережах.
Сьогодні мова піде про більш нетрадиційні способи пошуку покупця, ніж звичні
всім бази даних нерухомості. Якщо ви - житель мережі, особливо активний і
товариський, то розмістити інформацію про продаж або здачу в оренду квартири
все ж таки варто. На своїй сторінці, на форумі гурту, будь-яким іншим способом
...
Безкоштовна. Кола на воді ...
Не виключено, що покупцем стане хтось із ваших знайомих,
чи знайомих - знайомих (друге коло), або знайомих - знайомих - знайомих (третє
коло) і так далі. Адже інформація в соціальній мережі розповсюджується за
принципом кіл, що розходяться по воді. І в результаті охоплення такої реклами
виявиться цілком пристойним. А якщо ваша нерухомість хоч в чомусь екзотична або
нестандартна, то охоплення виявиться значно більше: багато хто може
відгукнутися на оголошення або прокоментувати його просто з інтересу до цієї
самої "екзотичності" і тим самим "рознести" його куди
ширше, ніж просто ваше коло друзів і знайомих.
Звичайно, тут ми стикаємося все з тією ж проблемою -
бажаючі (і ті, що можуть) придбати нерухомість "розчинені" у
загальній масі тих, хто цільовою аудиторією явно не є. І все ж певні
"плюси" у такого оголошення в порівнянні з традиційним розміщенням в
базі є.
Для покупців - це нерухомість з перших рук, вони купують
не у незрозумілого "першого зустрічного", а у знайомого чи знайомого
знайомого, як мінімум, у людини з історією, репутацією і повідомленнями від
першої особи. Крім того, у цьому випадку продавець і покупець знаходять один
одного самі, і є можливість заощадити на посередниках.
Взагалі кажучи, краще такі оголошення працюють у разі
здачі квартири: все-таки потенційних орендарів в мережі куди більше, ніж
покупців. Однак, є й випадки продажу квартир.
При цьому хочеться зауважити, що й самі продавці не дуже
активно просувають свої об'єкти через соціальні мережі. Багатьох продавців
утримує саме той факт, що немає анонімності. Хоча, на мою думку, ризики якихось
кримінальних історій невеликі, особливо у випадку типового об'єкта.
Як писати оголошення?
Соціальна мережа - особливий світ, зі своїми правилами,
звичаями, манерою спілкування ... І від того, як людина розмовляє, у багатьох
залежить ставлення до неї та її повідомлень.
Основний тренд соціальних мереж - людям подобається
висловлювати свої думки, відчувати себе письменниками і вельми суворо оцінювати
інших. І щоб користувача читали, він повинен бути цікавим, конкретним і
діловитим, описувати подробиці.
Тому в мережі не "спрацює" звичне для баз даних
оголошення, де прийняті стандартні обертів, скорочення і абревіатури. Тут варто
описати гідності об'єкта нормальною живою мовою, але не розміщувати ніякої абстрактної
реклами, обійтися без порожніх захоплень і прикрас. Можна не бути оригінальним,
але необхідно бути гранично конкретним: у читача повинна скластися чітка
"картинка".
А щоб зрозуміти, наскільки вдало написане оголошення,
попросіть когось малознайомого оцінити, чи складається з вашого опису квартири
цілісний і привабливий образ. І тільки після цього розміщуйте оголошення.
"Їх" справжнє - наше майбутнє?
На заході так звані "нові медіа" (соціальні
мережі) вже стали прекрасним інструментом ріелтора, в мережі ви знайдете
десяток рецептів, як знайти клієнта через Твіттер. Крім ріелторів, мережами
користуються і продавці: якщо вірити відгукам, американський продавець, який
розмістив оголошення про продаж квартири в Твіттері, отримає мінімум 10
пропозицій від ріелторів.
У нас поки до цього далеко. І якщо хтось і намагається
просувати свої квартири через соціальні мережі, то, це в основному, їх
власники, що намагаються заощадити на комісійних агентству. Ріелтори ж в даний
момент не прагнуть використовувати ці канали просування: "віддача"
від них і справді невелика. І поки вся присутність професійних учасників ринку
нерухомості в мережах зводиться до створення груп і спілкування між собою.
Однак, якщо згадати, що багато чого - від рок-н-ролу до
кризи - прийшло до нас із Заходу, можна допустити, що через рік-другий і в нас
соціальні мережі стануть одним з найефективніших інструментів продажів об'єктів
нерухомості.
Віктор Щеблецов, Финам.инфо