Торгові центри, побудовані сім і більше років тому, в
більшості випадків будуть змінювати концепцію і проводити реконструкцію. Про це
ЛІГАБізнесІнформ повідомили в
прес-службі компанії «Архіматика».
Сьогодні, за оцінкою директора проектної групи «Архіматика»
Олександра Попова, в Україні близько 35% торговельних центрів потребують
реконцепції. Активізатором цього процесу стане вихід найближчим часом
масштабних проектів торгових і торгово-розважальних центрів з "посткризовою"
концепцією.
"Кожний об'єкт має свій термін успішності.
Найчастіше він становить близько семи років, потім якщо вчасно не змінити
концепцію, набрати нових орендарів, зробити ремонт або зовсім знести будівлю і
побудувати на його місці новий, відвідуваність і відповідно його прибутковість
істотно знизиться", - пояснив він.
Все більш масштабні і якісні проекти, які враховують нові
особливості ринку, сформовані в кризовий час, "забирають"
відвідувачів і орендарів у давно існуючих об'єктів. Вони більш привабливі за
рахунок раціональних архітектурно-планувальних рішень, актуального дизайну,
комфортних умов.
Тому збільшити прибутковість давно існуючого центру можна
лише шляхом проведення ряду заходів, які для кожного конкретного об'єкта індивідуальні,
вважають експерти.
"Реконцепція - це обов'язковий етап розвитку
комплексу, який не дозволяє застарівати об'єкту. Іноді він має на увазі просто
набір нових орендарів, іноді заміну керуючої компанії або ж більш суттєві
зміни: редевелопмент або заміну інженерних мереж", - говорить Олександр
Попов.
Нагадаємо, на думку американської дослідницької компанії
Pew Research Center, девелопери будуть переглядати концепції торгових центрів у
всьому світі. До цього їх будуть підштовхувати демографічні та соціальні зміни
- збільшення частки пенсіонерів та одинаків з коштами.
ІА ЛІГАБізнесІнформ