Торговим центрам
в даний час доводиться конкурувати не тільки між собою у сфері концепцій і
залучення відвідувачів, а й з онлайн-магазинами. До такого висновку прийшли
спікери UREC Retail Forum 2013, що пройшов 6 червня в Києві. Але фахівці
вважають, що у звичних форматів ТРЦ і раніше є безліч можливостей залучати та
утримувати відвідувачів, повідомили ЛІГАБізнесІнформ в URE Club.
Партнер Асоціації
рітейлерів України Олександр Фіалка зазначив: "Вдалі приклади нових
торгових центрів говорять про минулу перспективність розвитку торговельної
нерухомості. Але не варто забувати, що в офлайн-магазинам у даний час створюють
значну конкуренцію магазини-онлайн. І споживач витрачає все більше часу і
грошей, здійснюючи покупки в інтернеті. Культура споживання в Україні
змінюється. Завдання девелоперів і ритейлерів - стежити за змінами інтересів
покупця, а також утримувати його в торгових центрах".
Партнер компанії
UTG Віталій Бойко вважає, що в конкурентній боротьбі з інтернет-магазинами біля
торгових центрів є три основних переваги, на яких повинні будуть ґрунтуватися
концепції всіх майбутніх об'єктів.
По-перше, живе
спілкування між людьми. По-друге, наявність закладів громадського харчування. І
в третіх, наявність в торгових центрах розважальної складової, яка якісно
відрізняється від розваг в інтернеті.
Все ж, як
відзначають учасники ринку, магазини в інтернеті не тільки відбирають у
офлайн-представництв значну частину прибутку, а й стають майданчиком для виходу
в Україну найбільших світових роздрібних мереж без відкриття бутиків у ТЦ /
ТРЦ.
"Багато
брендів, які не представлені в офлайні, українці вже можуть з легкістю придбати
в онлайні. Звичайно, цьому ринку ще належить рухатися в бік цивілізованих
правил, але однозначно вже сьогодні торгівля в мережі відтягує значну частину
прибутків від класичних торгових об'єктів", - констатує Олександр Фіалка.
У той же час, за
даними компанії Jones Lang LaSalle Україна, в 2012 році в Києві відкрилися представництва
більше 30 нових брендів, значна кількість з яких представлені в сегменті
"люкс".
Згідно зі звітом
аналітиків, в рейтингу привабливості європейських міст для рітейлерів Київ
займає 23 місце, відповідно до Jones Lang LaSalle Cross Border Retailer Index
2012. Даний рейтинг складається згідно з такими факторами як: розмір і зрілість
ринку, стійкість і перспективи зростання, конкуренція, прозорість ринку
нерухомості та наявність ризиків.
За кількістю
глобальних торгових операторів Київ займає 24 місце серед міст Європи (у
столиці представлено 82 з 250 найбільших світових брендів).
ИА ЛIГАБiзнесIнформ