Столична Шулявка
перетвориться до невпізнання. Тут з'явиться трирівнева розв'язка, яка позбавить
довколишні дороги від пробок, і два нових сквери: такі зміни закладені у плані
реконструкції Шулявського шляхопроводу. Київська влада вже замовила ТЕО
(техніко-економічне обґрунтування) нової розв'язки. Роботи планують розпочати
вже в кінці цього року, а закінчити, при стабільному фінансуванні, через 1,5-2
роки. Рух транспорту на час будівництва обіцяють повністю не перекривати.
СПРАВА НА 300 МЛН.
«Розв'язка буде трирівневою, з реверсним розподільним кільцем», - розповів «Сегодня» автор проекту Віктор Петрук. За його
словами, з точною вартістю робіт поки не визначилися: суму належить з'ясувати
якраз шляхом розробки ТЕО. «Вартість проекту - приблизно 300 млн. грн. Це менше,
ніж за проектом, розробленим раніше інститутом «Київдормістпроект». Старий
проект передбачав повне знесення цеху № 5 заводу «Більшовик» і перенесення
виробництва, ми ж пропонуємо розібрати лише частину будівлі на розі вул.
Гетьмана і пр. Перемоги, звільнивши під розв'язку приблизно 400 кв. м. Таким чином
заощадимо 170 млн. грн, які раніше планували витратити на повне знесення
будівлі», - говорить Петрук.
Він каже, що
старий Шулявський шляхопровід, побудований в 1968 році, буде знесений.
«Шляхопровід, який відслужив без малого півстоліття - аварійний. Після кількох
пожеж (найбільший був у 2007 році. - Авт.) Він втратив несучу здатність і має
бути повністю розібраний», - пояснює проектувальник. Новий шляхопровід
передбачає 4 смуги руху. «Ми перерозподілимо транспортні потоки і знімемо з
шляхопроводу інтенсивні лівоповоротні потоки. Завдяки цьому його пропускна
здатність істотно збільшиться», - обіцяє Петрук. Він каже, що проблем з
організацією руху не буде: «На відміну від «турбіни» біля моста Патона, схема
руху на новій розв'язці проста і зрозуміла».
ПАРКИ ТА ВЕЛОДОРІЖКИ.
Проектувальники планують збільшити і площу громадського простору. «У розв'язці
хочемо розбити два сквери. Один - з боку кіностудії ім. Довженка (площею
близько 1 га),
а другий - на 1,5 га,
з боку Центрального гастроному. Тут з'являться фонтани, скульптури та дитячі
майданчики», - пояснює Петрук.
На новій
розв'язці будуть навіть велодоріжки: «Людина на велосипеді зможе проїхати через
саморегулівний рівень розв'язки в будь-якому напрямку», - говорить Петрук. За
його словами, доопрацювати проект реально до вересня: «Потім почнемо
будівництво. Етапів буде близько 20. Роботу реально закінчити за 1,5-2 роки,
якщо фінансування буде стабільним. Перекривати рух не будемо - лише частково
його обмежимо».
Шулявка. 1 -
станція метро «Шулявська», 2 - сквер біля Центрального гастроному і сквер біля
кіностудії, 3 - корпуси заводу «Більшовик»
Потрібно знайти гроші
У КМДА впевнені,
що роботи з реконструкції Шулявського шляхопроводу почнуться вже цього року.
«Цей проект - прогресивний, і в півтора рази дешевше, ніж попередній. Роботи з
Шулявці почнуться вже в кінці цього року, як тільки затвердимо ТЕО і знайдемо
фінансування. Ми багато років будували об'єкти в Межигір'ї і забували про
найважливіше - те, що стосується кожного киянина», - каже заступник головного
архітектора Києва, Андрій Вавриш.
Олександр Марущак, газета «СЕГОДНЯ», фото: В.Петрук