Ряд компаній, що зводять житло в столиці, заявили про
новорічні знижки, подарунки покупцям або розстрочки. Рекордсменом цього
атракціону небаченої щедрості стала фірма, яка запропонувала знижки в 30% за
квартири в будинку, який планується здати в 2012 р. Втім, основна частина
знижок не відрізняється подібним розмахом, перебуваючи в межах 5-10%. Для
людини, «націленої» на житло в конкретному будинку, акційна пропозиція на
обрану квартиру може виявитися дуже привабливою. «Якщо будинок готовий, -
вважає незалежний експерт Володимир Германов, - то покупець може зреагувати на
такі пропозиції».
Але, в цілому, на думку фахівців, передноворічні акції
навряд чи підштовхнуть купівельну активність. «Це швидше міф, ніж дійсно
вигідні пропозиції, - говорить провідний фахівець консалтингової компанії SV
Development Сергій Костецький. - Тому що в таких акціях, в основному,
представлено неліквідне житло, яке ніхто не хоче купувати: або багатокімнатні
квартири, або з якоюсь невдалою конфігурацією». Або, додамо, в будинках з дуже
високою на сьогодні ціною квадратного метра. Більше того, щоб купити квартиру
дешевше прайсової вартості, не обов'язково чекати акції. «Ось будується новий
будинок, в якому квартири почали продаватися півтора року тому, - наводить
приклад Сергій Костецький. - Багато людей, які купили тоді, зараз ці квартири хочуть
продати. І найчастіше вони продають за ціною, яка нижча, ніж у забудовника. Це
відбувається повсюдно, і навіть якщо забудовник продає якісь неліквідні
квартири за ціною нижче на 5-10%, то якщо добре пошукати, за цією ціною в цьому
ж будинку можна знайти гарний об'єкт». Не кажучи вже про те, що реальним
покупцям при переговорах багато забудовників і без усяких акцій дають знижки до
5% і навіть більше.
Костянтин Ряполов, газета «СЕГОДНЯ»