Вся нерухомість > Новини > Готельний бізнес: як вижити
↑ До списку новин

Готельний бізнес: як вижити

12 травня 2014

Рекордно низька заповнюваність змусила власників київських готелів йти на компроміси, повідомляє ИА ЛIГАБiзнесIнформ. Готельєри намагаються пристосуватися до нових правил гри і заради цього готові оптимізувати витрати, придумувати нові види заробітку і навіть консолідуватися з конкурентами. А деякі просто відмовляються від будь-яких планів і згортають бізнес.

Кількість мешканців у столичних готелях почала скорочуватися зі стартом Євромайдану. До кінця першого кварталу, за даними Colliers, столичні готелі від трьох зірок були заповнені лише на 20 %. Це в 2,5 рази менше, ніж в аналогічний період минулого року. «У нас заповнюваність знизилася майже вдвічі — так само, як і в інших готелях столиці», — підтверджує генеральний менеджер Fairmont Grand Hotel Kyiv Ерік Пере.

Заповнюваність готелів, втім, падала і без Євромайдану. За даними UTG, в 2007-2008 роках вона становила 65-70 %, в ​​2009-2010 — 55-60 %. Потім була підготовка до Євро-2012 і відкриття низки нових готелів, які опинилися нікому не потрібними. Це знизило заповнюваність ще сильніше — до 49,8 % за підсумками 2013 року, розповідає Костянтин Олійник, старший аналітик департаменту стратегічного консалтингу компанії UTG.

При цьому через зростання конкуренції падають ціни — фактичне їх падіння, з урахуванням всіх дисконтів та акцій, тільки за минулий рік склало 18-20%, за даними UTG. «Зниження цін, у свою чергу, не призведе ні до чого хорошого — в результаті ніхто не отримає доходу» — каже Ірина Палєва, керівник служби зі зв'язків з громадськістю готельного оператора «Прем'єр Інтернешнл» (18 готелів у столиці та регіонах).

Спершу готелі спробували збільшити прибутки за рахунок залучення більшої кількості корпоративних клієнтів і здачі в оренду публічних зон під заходи. Вийшло не у всіх. У Fairmont Grand Hotel Kyiv розповідають, що розширили пропозицію і стали продавати прес-зали та інші публічні зони готелю куди частіше. «Настає період весільних урочистостей — такими подіями наш готель славився завжди, сподіваємося і на цей сезон теж», — пояснює Пере. Гірше ситуація з діловими заходами, такими як конференції та форуми — представник одного з готелів розповів, що їх кількість сильно впала.

Втім, на переконання самих готельєрів, одних заходів виявилося замало. Так чи інакше, доведеться або оптимізуватися, або йти з ринку. «Головна стаття тут — фонд заробітної плати, яку можна регулювати шляхом скорочення робочих годин або поєднання роботи суміжних служб, можна переглянути години роботи закладу, перейти на частковий outsourcing персоналу» — каже Ірина Палєва. «Ми переглянули операційну структуру готелю, деяких співробітників перевели на час в інші країни по мережі оператора», — розповідає Пере.

Під скорочення, швидше за все, підпадуть і імпортні витратні матеріали — готелі планують переходити на продукцію українського виробника. «Це дозволить не залежати від коливань курсу валют», — пояснює Палєва.

У клієнтів готелів грошей теж в основному не додалося, тому навіть дорогі готелі готові переглядати тарифи — але не просто здешевлювати, а урізати частину послуг. «Варто розділити так звані «пакетні» ціни — наприклад, пропонувати тариф без сніданку або інших додаткових послуг», — говорить Палєва.

Останньою відчайдушною мірою стало об'єднання зусиль. Кілька тижнів тому готелі створили свій антикризовий комітет і почали генерувати ідеї, з яких кілька вже впровадили. Наприклад, люксові готелі Львова, Києва, Полтави та Харкова на травневих святах організували акцію «Єдина країна — єдина ціна». Готелі також почали використовувати туристичний бренд України для просування власних продуктів, у ряді готелів Києва стартувала акція «Вихідні за півціни».

На цей рік заплановано відкриття ще кількох великих і дорогих готелів, але навряд чи вони відкриються вчасно, вважає Олійник. «Швидше за все, терміни відкриття знову перенесуть», — відзначає він. У 2014 році повинні відкритися, зокрема, Renaissance Kyiv, Park Inn by Radisson Troyitska і Sofitel.

Лола Ташматова, ІА ЛIГАБiзнесIнформ


Топ-оголошення

Продам. Участок 10 соток. Ул.Передовая.
Березановка, 10 соток, 4 500$, Продам. Участок 10 соток. Ул.Передовая. Госакт, кадастр 1210100000: ...

Земельні ділянки > Продам > Дніпро > Амур-Нижньодніпровьский р-н

Сдам под iT/ Колл Центр Тихий офис 100м 3 каб 2-й эт. Преображенская/ Успенская
Центр, Преображенская ул., 43, 130 кв.м, 20 000грн/месяц, 100 кв.м. Тихий офис под iT или колл-центр. ...

Офісні приміщення > Здам > Одеса > Приморський р-н

Топ-оголошення

Здам приміщення 4000 кв.м. під склад/виробництво на ін. Петровского.
Петровского просп., 4000 кв.м, 50 грн./кв.м/місяць, Здам приміщення 4200 кв.м. під склад/виробництво ...

Складські приміщення > Здам > Дніпро > Новокодацький р-н

Продам 4 комнатную квартиру, ул. Княжеская/Новосельского, 1/2, 84.8 кв.м.
Центр, Княжеская ул., 4 комнаты, 84,8/-/19 кв.м, 1/2, 87 000$, Продам 4 комнатную квартиру, ул. ...

Квартири > Продам > Одеса > Приморський р-н

Продам 1-ком. кв. Французский бульвар/ЖК "Гринвуд".
Аркадія, 1 кімната, 53/18/25 кв.м, 12/16, 130 000$, Продам 1-ком. кв. Французский бульвар/ЖК ...

Квартири > Продам > Одеса > Приморський р-н