Які з них
заробили найбільше торік, а також найбільш примітні зміни в цьому списку,
опублікував forbes.ua.
Минулий рік
десять найбільших продуктових рітейлерів країни закінчили з сумарною виручкою
понад 80 млрд. гривень. Це на 22% більше, ніж у 2011-му. Лідер з показником 21.9
млрд. гривень - Fozzy Group Володимира Костельмана, Олега Сотникова та Романа
Чигиря.
У боротьбі двох
гігантів - Fozzy і «АТБ-маркет» Геннадія Буткевича, Євгенія Єрмакова та Віктора
Карачуна - лідерство зберігає перший, і це незважаючи на те, що мережа АТБ
торік відкрила 156 магазинів, а її головний конкурент - 45. Площа нових
торгових точок мереж порівнянна: 64000 кв. м і 65000. Минулого літа в інтерв'ю
Forbes голова ради директорів АТБ Борис Марков заявляв про плани збільшити в
2012-му виручку до 28 млрд. гривень і обігнати Fozzy.
Перша трійка
мереж в порівнянні з минулим роком залишилася незмінною: на третьому місці з
мінімальним приростом виручки - «Metro Cash & Carry Україна», яка нещодавно
змінила керівника.
Найбільш примітна
зміна в нижній частині списку - потрапляння в десятку найбільших FMCG-рітейлерів
України за величиною обороту дніпропетровської мережі - Varus (ТОВ «Омега»)
Руслана Шостака і Валерія Кіптика. Саме вона серед усіх учасників списку
показала найбільший приріст продажів - 60%. Компанія відкрила 14 нових
магазинів і вдвічі збільшила торгівельну площу - до 41 000 кв. м. У 2013
році, за словами генерального директора Varus Гєєрта Яна тен Хоонте, рітейлер
планує розширити торговельні площі на 25 000 кв. м, а
товарообіг - більш ніж удвічі (до 4,9 млрд. гривень).
43,5 млрд. гривень
досягла сумарна виручка двох мереж-лідерів - Fozzy Group і «АТБ-маркет» - у
2012 році. Це більше половини виручки всіх десяти найбільших рітейлерів.
Про те, що
обганяти конкурентів за доходами можна не тільки за рахунок збільшення мережі,
свідчить також досвід Auchan - рітейлер торік потіснив з п'ятої позиції
багатоформатний холдинг "Рітейл Груп" Романа Луніна. Причина -
оптимізація чинних магазинів. «Auchan взагалі виявився парадоксально
ефективним, - констатує директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine
Ігор Гугля. - У 2012 році не з'явилося жодного нового магазину, а за рейтингом
компанія продовжує просуватися все вище».
Чого слід чекати у
2013-му? Швидше за все, лідери підуть у ще більший відрив, прогнозує Гугля.
«Боротьба за перше місце продовжиться, і відрив перших двох гравців Fozzy Group
і «АТБ-маркет» може ще більше збільшитися», - припускає він.
Ніна Міщенко, forbes.ua