Вся нерухомість > Новини > Ринок фарби: дивитися і плакати
↑ До списку новин

Ринок фарби: дивитися і плакати

20 квітня 2011

Якщо в 2010 р. ринку лакофарбових матеріалів вдалося утриматися на плаву і навіть подекуди наростити обсяги, то в поточному році це малоймовірно. Уже в I кв. 2011 попит на продукцію суттєво впав через її подорожчання на 20-30%. До кінця сезону, як прогнозують експерти, ціни на ЛФМ виростуть ще на 10%.

На межі

Виробники ЛФМ намагаються робити гарну міну при поганій грі - в нинішньому сезоні ринок перебуває в такому складному становищі, в якому не бував навіть у попередні кризові роки. Якщо в 2010 р., за даними директора ДП «Капарол Україна» Павла Зможного, виробництво ЛКМ виросло на 7% (у т. ч. органо-розчинних на 5%, водно-дисперсійних на 10%), то зараз тенденції інші.

«Ситуація плачевна», - відверто начальник відділу продажів ТД «Лакма» Ірина Тимошенко. І пояснює, що оскільки ЛФМ є нафтовмістовної продукцією, а ціни на нафту ростуть, то дорожчає і кінцевий товар. «Як може бути краще, якщо ціни ростуть - і на енергоносії, і на нафтопродукти?», - порівнює вона ситуації початку 2011 р. і 2010 р. Зокрема, вартість нафти в I кв. виросла з $90-95 до $105-155 за барель, а двоокису титану - основного сировинного компоненту ЛКМ - на 2 тис. грн. за тонну. «Це взагалі катастрофа», - характеризує ситуацію експерт.

Внаслідок цього ряду виробників за останні три місяці вже довелося підвищити ціну на свою продукцію на 15-25%. Як уточнює директор з маркетингу ПП «ЗІП» Сергій Коваленко, ціни на органічну продукцію зросли на 10-15%, а деякі продукти подорожчали до 40%. «Ціни в 2010 р. ми змушені були піднімати на незначний рівень, але вироби нашого виробництва для кінцевого покупця, як і раніше, доступні споживачеві», - каже менеджер зі зв'язків з громадськістю ТОВ «Снєжка-України» Галина Данилюк. І, обережно натякаючи на подальше подорожчання продукції, пояснює, що це не примха лакофарбових підприємств, а реальність української економіки, де ростуть ціни на всі ресурси.

Чергова хвиля подорожчання відбудеться вже в квітні-травні. Потім можливо короткочасне затишшя, але у зв'язку з традиційним літнім підвищенням попиту, викликаним ремонтом шкіл, дитсадків та інших установ, не виключено, що й улітку ціни підростуть. У цілому, за прогнозами І. Тимошенко, до кінця року ЛФМ подорожчають ще на 10%. «Можливо, це торкнеться не всіх сегментів. Але розчинники подорожчають однозначно», - говорить вона.

Витримують не всі

Зважаючи на таке активне зростання цін, збувати продукцію виробникам стає все складніше. Г. Данилюк, як і інші учасники ринку будматеріалів, сподівається на розвиток інфраструктури до Євро-2012, і, відповідно, на збільшення замовлень з боку держави. На інші держзамовлення надії менше - фінансування ремонту державних і комунальних установ, які є великими споживачами ЛФМ, зменшується або в кращому випадку залишається на колишньому рівні. Так що на колишні обсяги споживання продукції вони ніяк не виходять. До того ж, розповідає І. Тимошенко, все частіше держустанови стали затримувати оплату по рахунках - якщо раніше розраховувалися через три дні, то зараз місяцями не платять. «Наприклад, зараз є продавці та виробники, у яких ще січневі рахунку не проплачені», - говорить вона.

Ударив по виробниках і Податковий кодекс, через який їм стало невигідно працювати з дрібними посередниками-СПДшниками. Традиційно вони були великим каналом збуту продукції, але сьогодні він «пересихає» з кожним днем.

На тлі таких проблем здається недивним, що на плаву залишилося лише півдесятка українських виробників (ПП «ЗІП», Коростенський, Черкаський, Ніжинський лакофарбові заводи) і підприємства з іноземними інвестиціями, що працюють на українських потужностях.

Закритий простір

Втім, не для кожного СП сезон стартував успішно. Так, ТОВ «Тіккуріла» намагається одночасно продавати і дорогу фарбу однойменної торгової марки, і свою ж ТМ «Колорит», що коштує втричі менше. Правда, судячи з фрагментарної присутності зазначеної продукції в роздробі і небажання коментувати ситуацію, можна зробити висновок, що сезон для компанії почався не найкращим чином.

У ТОВ «Снєжка-України» запевняють, що навіть незважаючи на кризові явища 2009-2010 рр., динаміка виробництва підприємства в 2010 р. залишилася досить стабільною. А призупинення виробництва взимку Г. Данилюк називає канікулами і пояснює, що на заводі вже багато років існує традиція в святкові дні влаштовувати «відпочинок», оскільки зимові місяці для галузі ЛФМ - несезонні.

У свою чергу, за словами П. Зможного, ДП «Капарол Україна» в 2010 р. збільшив обсяги виробництва всієї продукції на 59%. Але про прогнози та плани на 2011 р. на підприємстві поки не повідомляють.

ТМ Triora (ПП «ЗІП») повідомляють про те, що за перші два місяці 2011 виробили на 55% більше продукції, ніж у АППГ. «За цей період торгова марка наростила свою частку ринку на 3% і міцно зайняла свою позицію в трійці лідерів ринку», - повідомляють у компанії, щоправда, не уточнюючи, наскільки успішно йдуть продажі. І все-таки їх словам можна повірити - ця марка одна з небагатьох непогано представлена ​​в будівельних супермаркетах, до того ж у компанії є власна мережа філій по всій Україні. У той же час великого вибору торгових марок не пропонують навіть великі торгові мережі - зазвичай там можна знайти не більше 3-4 ТМ середньої і нижче середньої цінової категорії та 2-3 найменування дорогих фарб.

Експерти пояснюють таку ситуацію не тільки «специфічними умовами заходу» в супермаркети, а й недостатньо високою кваліфікацією маркетологів компаній-виробників. Відповідно, на заповітних полицях і в кошиках покупців виявляються лише найбільш гнучкі. Як пояснюють експерти, незважаючи на істотний крен попиту у бік самого низького цінового сегмента, успішно продаватися вдається і маркам середньої цінової категорії, аби тільки були грамотно вибудувана дилерська мережа і гнучка маркетингова політика. «Треба вміти прогинатися під ринок, особливо під великих клієнтів», - говорить І. Тимошенко.

«Прогин», за спостереженнями С. Коваленко, стосується, перш за все, ціни і якості - багато виробників, намагаючись утримати ріст цін на продукцію і зберегти клієнтів, опустили планку якості до неприйнятного рівня. Тому залишитися і більш-менш успішно працювати на ринку зуміють ті, хто, незважаючи на різкий крен ринку убік супердешевої продукції в 2011 р., зможе зберегти якість за прийнятними цінами.

Наталія Тарасова, UGMK.INFO


Топ-оголошення

Жилой комплекс в самом сердце природного заповедника
Золотые Ворота, 4 комнаты, 463 кв.м, 10 соток, 10 000$, Sobha Reserve - роскошный жилой комплекс, в ...

Будинки. Котеджі. Дачі > Продам > Київ > Шевченківський р-н

офис 110м евроремонт Воздвиженка от хозяина
Подол, 110 кв.м, 999$/месяц, Сдам в долгосрочную аренду офисное помещение по адресу: г.Киев ...

Офісні приміщення > Здам > Київ > Подільський р-н

Топ-оголошення

комната =без хозяев=рынок Юность ул.Е.Дашкевича(Курнатовского)
Комсомольський масив, 18 кв.м, 3/9, 3 500грн/місяць, ФОТО НАСТОЯЩ.м.Черниговская 10мин.езды! рынок ...

Кімнати > Здам > Київ > Дніпровський р-н

Здам 1 до квартиру в районі "Нагорки"
Гагаріна просп., 1 кімната 40/18/9 кв.м 1/10, 8 500грн./місяць, Дніпропетровськ. Жовтневый Кількість ...

Квартири > Здам > Дніпро > Шевченківський р-н

Сдам жилье в Днепропетровске -(Днепре)-
1 500грн/месяц, Сдам жилье -в г, Днiпро, (Днепропетровск) по срокам от недели -месяца, длительно- ...

Кімнати > Здам > Ужгород