Банки, салони краси, стоматологічні кабінети, часом
навіть повноцінні супермаркети і фітнес-клуби. Це інфраструктура, яка в
"новобудовах" пропонується вже повсюдно. Особливо на цьому акцентують
великі житлові комплекси, що складаються з десяти і більше будинків.
Перший
пропонувати!
Перший поверх будинків традиційно не користується попитом
серед покупців. Мало хто хоче жити в квартирі на першому поверсі. Серед
недоліків подібного житла та низьке розташування вікон, і температура, яка
нижче, ніж на інших поверхах, і можлива сирість з підвалу. Також часто ці
квартири не оснащені лоджіями. Перетворити цілий ряд недоліків у зароблені
гроші забудовникам вдається за допомогою здачі в оренду та продажу
"неліквідної нерухомості" представникам бізнесу. Адже для них всі ці
недоліки легко перетворюються на переваги. Таким чином, забудовник вирішує
відразу 2 проблеми - збуває нерухомість і забезпечує мешканців свого будинку
всією необхідною інфраструктурою для комфортного проживання. Магазин, перукарня,
фітнес-центр, стоматологія або банк на першому поверсі власного будинку робить
життя будь-якої людини простішим і зручнішим.
30-річний Геннадій, менеджер з логістики одного з
міжнародних виробників побутової хімії, при виборі квартири керувався наявністю
хорошої транспортної розв'язки та інфраструктури. "На момент покупки
квартири, у мене ще не було автомобіля. Тому одним з важливих факторів була
хороша транспортна інфраструктура. Але з появою машини вона відійшла на другий
план. Я вже звик, що у дворі мого будинку є практично все - тепер це
найголовніше", - розповідає Геннадій.
Він вже давно всі продукти купує не по дорозі додому, а
безпосередньо в своєму будинку в міні-маркеті, стрижеться в сусідньому будинку,
спортом займається, перейшовши через двір, а комунальні послуги та квартплату
може перерахувати в своєму ж житловому комплексі.
Він не єдиний клієнт всіх цих закладів. "У мене в
будинку багато знайомих. Іноді ми можемо цілою компанією вибратися в басейн,
або посидіти в невеликому, затишному ресторанчику. Тут є все!", - продовжує
молодий чоловік.
"Кожний девелопер ретельно підбирає орендарів або
покупців комерційних площ у своєму житловому комплексі", - відзначає
Дмитро Шостя, керівник відділу продажів компанії НБК (ЖК "Парковий").
"Звичайно, ми не знаємо наперед, хто саме купить у нас те чи інше
приміщення. Але у відділу продажів є перелік конкретних завдань і збудована
система пріоритетності по клієнтах. Наприклад, щоб на території житлового
комплексу був, скажімо, 1 супермаркет, 3 перукарні або салони краси, 1-2
відділення банку, нотаріус, аптека, майстерня з ремонту одягу, дитячий клуб
(школа раннього розвитку для дітей), ресторан, кафе, фітнес-центр. Виходячи з
цих орієнтирів, цілеспрямовано працюємо з потенційними клієнтами".
За словами Дмитра, забудовники ще на етапі проектування
розуміють, яка інфраструктура повинна існувати для певної кількості квартир, і
можуть обіцяти цю інфраструктуру кінцевим покупцям.
Клієнти
в навантаження
Як вдалося з'ясувати, приміщення на перших поверхах
пропонуються практично в кожному новому будинку. При цьому, як правило,
продають їх самі девелопери, що виключає комісію посередникам. Але будинки, які
стоять самотньо, не завжди являють собою цінність в плані ведення бізнесу. Якщо
тільки такий будинок не перебуває поруч зі жвавою вулицею, станцією метро або
будь-яким іншим місцем масового скупчення людей.
Інша справа - великий житловий комплекс на 10 або більше
багатоповерхових будинків. У ньому живе більше тисячі сімей. При такій
кількості потенційних клієнтів бізнесменам не потрібно особливо обтяжувати себе
рекламою та просуванням послуг. Достатньо помітної вивіски і розклеєних по
під'їздах оголошень. А далі звичайне бажання комфорту працює краще будь-якої
реклами - людина не піде стригтися за кілька вулиць, якщо вона може спокійно
зупинитися на послугах перукарні прямо у себе у дворі. Таким чином, разом з
приміщенням орендарі отримують потенційних клієнтів, а жителі комплексу -
зручність.
Павло
Чигрин, Газета.ua