Вся нерухомість > Новини > Як продати квартиру: рахуємо ціну і даємо рекламу
↑ До списку новин

Як продати квартиру: рахуємо ціну і даємо рекламу

12 грудня 2013

"Сегодня" розповідає про те, як не застрягти в процесі продажу квартири.

Виставляємо правильну ціну.

Головна причина «зависання» квартир - неадекватна вартість. «80 % квартир на ринку пропонуються за завищеною ціною», - стверджує директор ріелторської компанії «Золоті ворота» Олексій Холмецький. Шансів продати їх майже немає. Взагалі ж ціноутворення, за словами Безуглого, буває трьох видів.

ДОРОГО-ПИШНО. Перший - вже згадане завищення цін. Виходить це приблизно так: людина дивиться газету і вибирає максимальну ціну або близьку до неї зі схожих пропозицій: «У моєму будинку таку ж квартиру виставляють за $100 тис. А моя чим гірше? » Виходить свого роду парад цінових амбіцій продавців, який реальні покупці ігнорують. Причому часто-густо неадекватні ціни ставляться і на квартири, що продаються через агентства, хоча вже там-то повинні б розуміти, що до чого. За словами Холмецького, винен у цьому страх ріелторів - якщо вони спробують оскаржити цінові фантазії господаря квартири, він просто піде в більш поступливе агентство.

ДЛЯ ЛЮДЕЙ. Друга група - квартири за, умовно кажучи, «ринковою» ціною. Раніше ознакою такої було те, що квартира продавалася за 2-3 місяці. Зараз люди приймають рішення про покупку довше, тому, на думку Безуглого, нормальними термінами експозиції можуть вважатися 3-6 місяців.

ШВИДШЕ. Третій варіант - коли людина хоче продати квартиру швидко і призначає ціну на 5-10% нижче ринкової. Ось такі об'єкти продаються швидко.

БАЗА. Найчастіше для ціноутворення використовується порівняння. Воно включає в себе два кроки: вибрати аналоги в пропозиції на ринку, потім знайти відмінності в параметрах квартир - аналогів і оцінити їх у грошах. Аналоги - квартири, максимально близькі за характеристиками до продаваної. Вибравши хоча б 20 таких, треба обдзвонити господарів і з'ясувати, як довго кожен об'єкт знаходиться у продажу. Якщо квартира продана - як швидко і почому вона продалася. Ті, що продаються занадто довго, вважаємо переоціненими, ті, що продалися занадто швидко - недооціненими, викреслюючи зі списку і ті, й інші. Середню ціну квартир, що залишилися, і вважаємо базовою.

ПОПРАВКИ. Є ряд факторів (місце розташування, транспортна доступність, екологія, тип будинку, поверх, стан під'їзду, вид з вікон, ремонт, стан сантехніки і т. д.), що впливають на ціну. Скільки «коштує» кожен з цих факторів, знають досвідчені ріелтори. Можна скласти свою таблицю поправок до ціни, поговоривши з власниками аналогічних квартир або проаналізувавши базу пропозицій.

Даємо рекламу.

Найкраща ціна сама по собі квартиру не продасть - потрібна реклама. Якщо ми хочемо діяти без агентства, треба вирішити три завдання: скласти заманливий текст оголошення, розмітити його в потрібному місці і стежити, щоб з ним все було в порядку.

ТЕКСТ. Оголошення повинно мати заголовок, здатний привернути увагу покупця. Як правило, читачів спокушають шедеврами на кшталт: «Однокімнатна, стільки-то метрів в районі Гадючий Хвіст за таку-то купу доларів». Все добре, якщо в Гадючому хвості пропонується одна така квартира, або хоча б 5-10. А якщо у покупця від однакових заголовків в очах рябить ? Тоді він зверне увагу на ваше оголошення тільки, якщо площа для такої ціни занадто велика або якщо ціна для такої квартири досить низька. Тобто якщо в заголовку описані явні переваги.

Можна обіграти і місце розташування. «Гадючий Хвіст» - надто загальна локація. Якщо є чим похвалитися, вказуйте конкретніше: «біля парку», «в двох хвилинах від метро», «затишний дворик», «відмінний стан» тощо. Якщо нічого привабливого знайти не вдається, а продати хочеться - поверніться до питання про ціну. У самому тексті оголошення постарайтеся викласти все позитивне, що приходить в голову.

РОЗМІЩЕННЯ. Основну увага сьогодні варто приділити інтернету - абсолютна більшість реальних покупців шукають варіанти саме там. На думку Руслана Безуглого, треба бути присутнім як мінімум на наступних сайтах: Slando.ua, address.ua, aviso.ua і fn.ua. Крім того, простежте, щоб ваше оголошення потрапило на агрегатор lun.ua: він сам забирає оголошення з різних сайтів, але за умови, що в них вказано максимальну кількість даних.

ЗАХИСТ. Недобросовісні ріелтори часто беруть цікаві чужі оголошення і виставляють «під собою», часом за нижчими цінами. Через це відвідувачі дзвонять не вам, а їм. А вони кажуть щось на кшталт « цієї квартири вже немає, проте можемо запропонувати іншу». Тому варто стежити, чи не «розмножується» ваше оголошення. І якщо так - писати в техпідтримку сайту, мовляв, "це моє оголошення, а його незаконно скопіювали, вимагаю друге зняти".

СЕГОДНЯ.ua


Топ-оголошення

От собственника. Аренда офиса 2422 кв.м., на Подоле. Контрактовая площадь.
Поділ, 2422 кв.м, 14$/кв.м/місяць, Без комиссии от собственника. Аренда офисного помещения (фасадного ...

Офісні приміщення > Здам > Київ > Подільський р-н

Продам 1к 48м Ревуцкого 54 ЖК Ревуцкий без комиссии
Харьковский массив, Ревуцкого ул., 54, 1 комната, 48/19/17 кв.м, 22/25, 61 000$, Продам 1-ю квартиру ...

Квартири > Продам > Київ > Дарницький р-н

Топ-оголошення

Продається комфортабельний приватний будинок у котеджному містечку "Міжріччя"
3 кімнати, 130 кв.м, 6 соток, 156 000$, Продається комфортабельний приватний будинок у котеджному ...

Будинки. Котеджі. Дачі > Продам > Київська обл. > Вишгородський р-н > Хотянівка

Продажа офиса 67 кв.м. в БЦ, улица Глубочицкая, (2 кабинета)
Лук'янівка, 67 кв.м, 985$/кв.м, Продажа офиса 67 кв.м., в Новом Бизнес-центре на ул. Глубочицкая 17, ...

Офісні приміщення > Продам > Київ > Шевченківський р-н

Продам офісне приміщення від 900 до 2 700 м 2 на Кловском спуску
Печерськ, Кловский спуск, 1800 кв.м 3 600 000$, Київ Печерський район ул.Кловский спуск, новий ...

Офісні приміщення > Продам > Київ > Печерський р-н