Вся нерухомість > Новини > Бренди шукають нові майданчики
↑ До списку новин

Бренди шукають нові майданчики

18 квітня 2012

Брендові мережі посилили вимоги до місць розташування майбутніх торговельних точок, вважаючи за краще відкривати магазини в нових торговельних і торгово-розважальних центрах.

Торгові центри за темпами розвитку випереджають інші сектори комерційної нерухомості - орендні ставки зростають, в якісних об'єктах вакантні площі практично відсутні. Адже, незважаючи на те, що загальна пропозиція торгових приміщень в сегменті ТЦ / ТРЦ в Києві становить приблизно 700 тис. м2 (близько 284 квадратів на тисячу киян), близько 40% об'єктів нецікаві «іменитим» орендарям. З урахуванням того, що міжнародні і російські бренди планують продовжувати експансію на вітчизняний ринок, потреба в нових якісних об'єктах як і раніше залишається високою.

Мережі дивляться вперед

В даний час практично всі флагмани fashion-ритейлу представили в Україні мережеві бренди. Але ніхто з конкурентів не збирається зупинятися на досягнутому. Генеральний директор російської компанії «Мелон Фешн Груп» (бренди Befree, Zarina, Love Republic, Springfield, Women'secret, Cobeauty) Михайло Уржумцев впевнений, що український ринок дуже перспективний: «Ми прийняли рішення про здійснення активної експансії. Плануємо вкладати в розвиток серйозні кошти». За словами генерального директора іншого російського оператора - компанії Finn Flare - Ксенії Рясовой, відкривати нові магазини в Україні вигідно. По-перше, у порівнянні з російським ринком ритейлу ціна оренди площ у вітчизняних ТЦ набагато нижче. А, по-друге, українці не розлюбили гарно і модно одягатися, незважаючи на кризи, - попит на брендовий одяг та взуття на ринку присутній. Директор з маркетингу компанії MD-Group (Tommy Hilfiger, Oggi, Sasch, Gant, Accesorize, Gant, G-Star) Вікторія Волкова теж підтверджує, що ритейлери дивляться на майбутнє позитивно: «У мас-маркеті (бренди середнього цінового сегмента) споживачі хоча і трохи знизили кількість покупок, але актуальні моделі «на сезон» купуються в столиці регулярно».

Єдиний момент, який стримує розвиток багатьох мереж, - це брак якісних торгових площ і затягування з відкриттям ряду споруджуваних ТЦ. Адже сьогодні вимоги до розміру об'єктів торгової нерухомості, їх розташування і якісного наповнення брендами серйозно підвищилися. Приміром, «БНС Трейд» (розвиває бренди TopShop, Calvin Klein, Pinko, MissS) для відкриття нових магазинів підбирає перспективні майданчики виключно в торговельних і торгово-розважальних центрах. «Стріт-ритейл (вуличні магазини, що окремо стоять) взагалі не розглядаємо, це вмираючий сегмент», - пояснює генеральний директор компанії Віта Войнілович.

За її словами, мінімальна площа ТЦ або ТРЦ повинна бути 50000 квадратних метрів, а краще ще більше: «ефект масштабу» привабливий для українських споживачів, які бажають здобувати в торгових центрах «все і відразу».

Як зазначає генеральний директор компанії Maratex в Україні (мережі Esprit, Peacoсks, Aldo, Orsay, River Island) Дмитро Єрмоленко, сьогодні ключові вимоги до торгових центрів - це зручне місце розташування (легко добиратися з будь-якої точки міста, хороша транспортна розв'язка), яке забезпечує стабільно високий трафік покупців, правильний набір орендарів, представлених в ТЦ, і грамотна керуюча компанія, яка вирішує не тільки питання технічної експлуатації об'єкту, але і займається його рекламно-маркетинговим просуванням.

Шанс для новачків

На думку Віти Войнілович, відкривати нові брендові магазини зручніше в нових торговельних центрах, оскільки в цьому випадку оператор має оптимальні ресурси для проведення ремонтних робіт та здійснення внутрішньої обробки торгових площ. При цьому Дмитро Єрмоленко переконаний, що і вже присутнім на ринку операторам з портфелем з різних брендів цікавіше заходити в новий ТЦ, якщо його власники (або керуюча компанія) забезпечують хороший пул орендарів, що складається з відомих торгових марок.

Зараз у столиці ведеться будівництво дев'яти нових ТРЦ загальною орендною площею понад 260 тис. м2, проте до кінця поточного року ймовірне відкриття лише трьох з них - Ocean Plaza, Rayon і Marmelad. Як відзначають експерти, наявність ряду потенційних орендарів ще до відкриття торгового центру не тільки підвищує шанси здачі об'єкта в строк, а й залучає інших мережевиків. А зараз у столиці дуже активно заповнюється тільки один будується ТРЦ - Ocean Plaza на вул. Антоновича. Інші два ТРЦ, Rayon на вул. Бальзака і Marmelad на вул. Гетьмана, на думку ритейлерів, заповнюються не так інтенсивно.

Однак через місце розташування ці торгові об'єкти обіцяють бути принципово різними. Так, Rayon (площа 23 тис. м2) - це локальний ТРЦ, розрахований переважно на жителів спального району Троєщина. Як, втім, і ТРЦ Marmelad (40 тис. м2), орієнтований на такі масиви, як Борщагівка і Відрадний. У той же час унікальне розташування в центральній частині столиці дозволить ТРЦ Ocean Plaza (72 тис. м2, перша черга) об'єднати для здійснення покупок і правобережних, і лівобережних жителів столиці, а також стати головним місцем покупок і розваг для киян.

Потрібно відзначити, що склад орендарів в нових ТЦ не буде перетинатися ще й тому, що нові для України бренди, які тільки заходять на наш fashion-ринок, дуже хочуть виділятися і бути помітними для широкої аудиторії споживачів. А зробити це на міській околиці або в спальному масиві набагато складніше, ніж у центрі. «Вибір Ocean Plaza для американського Michael Kors та англійської Pepe Jeans пов'язаний з тим, що, на відміну від вже існуючих торгових центрів, цей є об'єктом нового покоління з продуманою концепцією і сучасними архітектурними рішеннями», - пояснює Віта Войнілович. А, на думку комерційного директора DEPOT Development Group Володимира Нікітенка, ті, хто встигне ввести ТЦ в експлуатацію у нинішньому році, виявляться у виграші. «Досвідчені девелопери вже переконалися в тому, що проекти бажано починати і закінчувати в період, коли в нашій країні не проводяться політичні вибори», - пояснює він.

Світлана Борисова, «Комментарии»


Топ-оголошення

Продам будинок в Аркадии
Аркадийский пер., 5 і більш за кімнати, 750 кв.м, 11 соток 1 800 000$, Аркадиевский провулок / ...

Будинки. Котеджі. Дачі > Продам > Одеса > Приморський р-н

Продам 2-кімнатну квартиру
ЖК Венеція бізнес-класу на живописних берегах озер Єлизавети. Підземний паркінг, консъерж. Новий ...

Квартири > Продам > Київ > Голосіївський р-н

Топ-оголошення

Продам 1-кімнатну квартиру
Продам 1-кімнатну квартиру в Дніпровському р-ні. Харківське шосе 17 А, 5/20эт 53/20/16,с/уз/совм. ...

Квартири > Продам > Київ > Дніпровський р-н

Продам 2-кімнатну квартиру
ЖК Еврика. Будинок 10 (вул. М. Ломоносова 85 а), зданий, заселений, з внутрішньою обробкою під ...

Квартири > Продам > Київ > Голосіївський р-н

Продам земельну ділянку в с. Мокрець, сад./тов."Здоров'я-1", Київ-55 км.
6 лінія, 12 соток 2 200$, Продається ділянка в садовому товаристві "Здоров'я-1", Київ-70 км. через ...

Земельні ділянки > Продам > Київська обл. > Броварський р-н > Мокрець