Оголошень
про продаж квартир нині багато. Природне запитання: наскільки можна їм
довіряти? Зокрема, наскільки відповідають наведені в оголошеннях ціни тим цінам,
які призначили господарі квартир? Адже не секрет, що варто власнику квартири
подати оголошення про продаж, що його відразу ж відтворюють посередники.
Причому нерідко роблять це творчо: міняють телефони, описи квартир і ціни. У
переважній більшості випадків навіть не повідомивши про це господарів, -
стверджує експерт.
Чому міняють
прямі телефони господарів на свої - зрозуміло. Але чому одні посередники ціни
завищують, а інші занижують - з цим потрібно розбиратися.
Завищують
ціни зазвичай недосвідчені посередники (сподіваючись таким чином продати
квартиру дорожче). Але й досвідчені посередники іноді грішать цим. Скажімо,
продає такий посередник цілком конкретну квартиру, а її навіть не дивляться.
Ось і подає оголошення про продаж аналогічних квартир, але за більш високими
цінами. На тлі тих завищених цін його квартира виглядає куди більш привабливо.
Чому
занижують ціни в оголошеннях?
- Причин
багато. Наведемо основні.
Нерідко
публікують подібні оголошення самі покупці. Подібним чином вони не тільки
знижують загальний рівень цін, а й отримують вагомі аргументи при переглядах і
торгах. Мовляв, ось роздруківка (або газета), в якій аналогічні квартири
коштують істотно дешевше. Хочете продати - знижуйте ціну ще більше.
Занижують
ціни в оголошеннях і посередники. Подібним чином вони намагаються привернути до
себе увагу потенційних покупців. Але це далеко не єдина причина. Нерідко це
ретельно продуманий маркетинговий хід. Справа в тому, що купівля квартир в
Києві практично завжди пов'язана з торгом. Ось посередники і знижують
заздалегідь ціни, вважаючи, що привабливість їх оголошень виросте, а продавці
(за наявності реальних покупців) погодяться і з їх участю в операції, і з більш
низькими цінами.
Звичайно,
все це дуже нездорово. Трюкацтво у такій соціально значущій сфері, як
купівля-продаж нерухомості, неприпустиме. І боротися з подібними речами
необхідно, в тому числі, інформуючи про них суспільство (як-то кажуть, попереджений
- значить озброєний). Але, в першу чергу, необхідно створювати правову базу.
Зокрема, має бути спеціальний закон про ріелторську діяльність, що забороняє
рекламувати об'єкти нерухомості без письмового дозволу господарів. Це не тільки
скоротить кількість помилкових і дублюючих один одного оголошень, але і різко
збільшить шанси покупців безпосередньо вийти на продавців.
На
закінчення, статистичні дані, що характеризують розбіжність цін пропозицій і
цін реальних продажів.
За даними
агентства нерухомості «Планета Оболонь», в останні місяці, ця різниця
коливалася від 10 до 18%. Тобто квартири продавалися на 10-18% дешевше від
середньостатистичних цін в конкретному сегменті ринку. У розпал кризи (грудень
2008 - лютий 2009) різниця доходила до 40%. Щоправда, аналізуючи ці цифри,
необхідно враховувати, що статистика цін продажів побудована на основі дуже
обмеженої кількості угод; тому її необхідно сприймати лише як переломлення
процесів на київському ринку нерухомості через ці конкретні угоди.
«Багнет»