Вся нерухомість > Новини > Готельний ринок України: стан та перспективи
↑ До списку новин

Готельний ринок України: стан та перспективи

18 серпня 2014

Готельний ринок України перебуває в критичній ситуації. Завантаження готелів в столиці досягла абсолютного мінімуму - 28%.

За даними компанії JLL, кількість готелів в Україні постійно зростає, на ринок виходять міжнародні компанії, але окупність цих готелів знаходиться на дуже низькому рівні, пише UBR.

У Києві працює близько 160 готелів із загальним номерним фондом 11 тис. номерів, з них 9 готелів (трохи більше 2,1 тис. номерів) є брендованими (Hyatt, InterContinental, Fairmont, два Radisson, Hilton, який відкрився в 2014 році, Holiday Inn, Ramada та Ibis). У числі перспективних відкриттів - Park Inn (192 номери), Aloft (310 номерів) і Renaissance (173 номери), заявлені на 2015 рік. Також до відкриття заявлені три готелі під брендом Ibis (на 233, 150 і 233 номерів), один з яких також включає в себе 100 номерів під брендом Adagio.

Традиційно, основна частина попиту на готельні послуги в Києві формується за рахунок представників бізнес-сегмента (близько 80% з яких приїжджають з-за кордону, решта 20% - з регіонів України). Частка їх становить в середньому 65-80%, решта формується за рахунок представників групового та індивідуального туризму.

Зараз можна сміливо сказати, готельний бізнес відчуває нелегкі часи. Гостра політична та економічна криза призвела до зниження туристичного потоку як з-за кордону, так і всередині країни. Власники готелів змушені скорочувати витрати, так як вплинути на збільшення числа клієнтів практично неможливо.

Заповнюваність номерів

Перше півріччя 2014 року на ринку готельної нерухомості відзначилося антирекордом: нестабільна економічна ситуація, збройні конфлікти в Києві і на сході країни, анексія Кримського півострова, нерозвинена туристична інфраструктура столиці та України в цілому привели до зменшення кількості туристів, які відвідують Україну. З початку року істотно скоротилася кількість поїздок відвідувачів готелів як з-за кордону, так і всередині країни.

«Готельний ринок Києва схожий на «американські гірки»: після відкриття перших брендованих готелів - Radisson і Hyatt - на початку 2000-х років тут зафіксувалися вкрай високі тарифи при дуже низьких показниках завантаження. Політична та економічна нестабільність протягом останніх років разом із значним збільшенням пропозиції номерів роблять значний тиск на тарифи, тоді як заповнюваність готелів і до поточної кризи не перевищувала 60%. Скасування візового режиму та проведення Євро-2012 лише трохи оживили ринок при його явному перенасиченні готельною пропозицією. З минулої осені країна опинилася в центрі політичних потрясінь, що неминуче вплинуло на показники готелів», - розповідає керівник департаменту готельного бізнесу компанії JLL Девід Дженкінс.

Також низьку наповнюваність готелів, можна ще пояснити не тільки нестабільною ситуацією в країні, а й тим, що в Україні вже кілька років поспіль активно розвивається ринок тіньових послуг. Власники квартир спеціально обладнають їх для прийому іноземних туристів на короткий термін. Як правило, приватники надають гостям повний спектр додаткових послуг: забезпечують їх транспортом, перекладачем (якщо потрібно), харчуванням та іншими послугами. Маючи низькі фіксовані витрати і, найчастіше, не сплачуючи податки, "тіньовики" отримують достатні обігові кошти для підтримки якості послуг на високому рівні і розширення бізнесу. До того ж тіньовий готельний бізнес має можливість гнучко оперувати цінами в залежності від попиту та сезону, він знаходиться поза сферою державного регулювання, значить, не стикається з додатковими витратами.

Зростання поки що не намічається

Цей рік не показав для готельного ринку поліпшення. Готельєри відзначають, що цього сезону, коли йде ділова активність (лютий-березень) всі бізнес-заходи та конференції практично були скасовані, що негативно вплинуло на ринок готельних послуг.

Якщо говорити про перспективи збільшення зростання туристів, то поки що вони туманні, так як все буде залежати від "швидкості" стабілізації політико-економічної ситуації в країні.

"За підсумками 1 кварталу 2014 року оператори ринку вказують на вельми відчутний негативний вплив політичних змін в країні та поточний нестабільний стан. Інтерес до України як до туристичної країні і потенційного бізнес-партнера значно знижується з урахуванням військових дій і небезпеки для здоров'я і життя населення. Так, рівень заповнюваності готелів Києва в центральних районах становив близько 20% (при звичайному показнику в 50%). Також варто відзначити, що скоротилася кількість поїздок, а, відповідно, туристів і бізнесменів не лише з інших країн, а й усередині України", - підкреслює провідний аналітик аналітичного відділу Pro-Consulting Ірина Степанюк.

За словами провідних маркетологів, навіть непрості часи можна використовувати з користю для справи. Готельєрам краще дотримуватися стратегії спокою і стабільності, покращувати свій сервіс і бути доброзичливими і відкритими по відношенню до клієнтів. Кризові часи закінчаться і готелі, які гідно з ними впоралися, заслужать поважне і довірче ставлення до себе.

Ціновий діапазон

За даними Colliers International, в середньому запитувана вартість номера "на стійці" станом на кінець березня 2014 року знизилася в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (в євро): на 10%, в готелях категорії 5* і склала €365, на 25%, в готелях категорії 4* - €133, і на 20%, в готелях категорії 3* - € 77. Разом з тим в гривневому еквіваленті заявлена вартість зросла на 130%, в готелях категорії 5* і склала 5500 грн; на 110%, в 4* - 1990 грн, і на 110%, в 3* - 1150 грн (дані UTG).

Втім, зростання тарифів компенсується дуже істотними знижками. Найбільше їх надають у готелях верхнього цінового сегмента, і вони можуть скласти більше 50% від запитуваної вартості на стійці.

З появою нових якісних готелів верхнього цінового діапазону (Hilton H-Tower в Києві ввели в експлуатацію наприкінці березня) конкуренція в сегменті 4*-5* серед столичних готелів тільки посилиться, що може привести до зниження цін на 10-15%.

Як відзначає Дженкінс, відкриття готелю Hilton в цьому році збільшило пропозицію і конкуренцію на ринку.

"На даний момент складно будувати прогнози, враховуючи політичну та економічну ситуацію в країні, але навряд чи можна чекати хороших результатів по 2014 році в цілому. Варто відзначити, що занадто великий обсяг нової пропозиції готелів у Києві відноситься до верхнього цінового і люксовому сегментів, тоді як місто більше потребує брендованих готелів економічного сегмента. Заплановані відкриття переносяться, інвестори "взяли паузу" і очікують подальшого розвитку подій", - додає він.

Перспектива ринку

В нинішніх умовах складно говорити про перспективи готельного ринку і про інвестиційну привабливість, але в міру поліпшення ситуації інтерес інвесторів спрямовуватиметься на ті ж сектора, що й до кризи.

Експерти відзначають, що найбільш перспективним сегментом для готельного ринку Києва та України залишаються якісні 2*-3* готелі.

"Зараз не той час, щоб ганятися за престижем. Гості, які до нас приїжджали раніше, а цього року тим більше, розуміють, що нерідко, віддаючи перевагу титулованим готелям, вони платять більше за ім'я, ніж за особливі умови проживання. В нашому готелі є все необхідне для комфортного проживання - без зайвих переплат. В нинішніх умовах це головне. Звичайно, зараз ми теж не можемо стверджувати, що наші номери завжди заповнені, оскільки ми орієнтовані на середній клас, по якому теж вдарила криза. Проте якщо у нас попит знизився незначно, то дорогі готелі стоять напівпорожні", - акцентує увагу директор 3* готелю "Діана" Марта Біньковська.

За даними компанії ArtBuild Hotel Group (ABHG), столичний сектор гостинності все ще відстає за кількісними та якісними характеристиками від ринків Європи, Азії та Північної Америки. Приміром, у Києві на 1000 приїжджих доводиться 0,54 номера в готелях міста. Даний показник не тільки в рази поступається таким містам, як Варшава, Будапешт, Прага, Берлін, Відень, але і не перевищує аналогічні показники у Львові та Одесі.

Для реалізації туристичного потенціалу України повною мірою держава повинна:

  • забезпечити туристам комфортні і безпечні умови для приїзду в Україну;
  • проводити ефективну політику розвитку масового туризму, відпрацювати відповідну концепцію;
  • спростити і прискорити оформлення віз, скасувати візовий режим для країн ЄС, США, Канади, Японії;
  • зменшити готельний збір;
  • прийняти заходи до поліпшення стану пам'яток та створення нових об'єктів масового туризму. Внести зміни до законів про землекористування, до правил видачі відповідних дозволів організаціям суміжних галузей, щоб привертати інвестиції у відкриття нових осередків відпочинку;
  • створити можливості для будівництва та роботи малих мотелів і готелів сімейного типу, які забезпечать збільшення робочих місць для населення і можуть стати джерелом валютних надходжень.

Юлія Корнійчук, UBR


Топ-оголошення

2 до Борщаговка, Відрадний, Нивки, Святошино, Беличи, Новобеличи, Академгородок, Шулявка, Чоколовка, Соломнка
2 кімнати, 2 до Борщаговка, Відрадний, Нивки, Святошино, Беличи, Новобеличи, Академгородок, Шулявка, ...

Квартири > Зніму > Київ

Продается 3-х комн.квартира Святошинский р-н м Житомирская ул Пушиной
Академгородок, 3 комнаты, 74/44/9 кв.м, 1/16, 100 000$, Продается 3-х комн.квартира м Житомирская ул ...

Квартири > Продам > Київ > Святошинський р-н

Топ-оголошення

Оренда кімнати Троєщина бульвар Леоніда Бикова
Троєщина, Бикова бульв., 7, 17 кв.м, 7/10, 2 500грн/місяць, Сдается в аренду комната для девушки. ...

Кімнати > Здам > Київ > Деснянський р-н

Сдам посуточно квартиру около метро Дарница
Соцмістечко, Бажова вул., 4, 1 кімната, 38/16/7 кв.м, 7/9, 550$/доба, В кімнаті: крісла, двоспальне ...

Квартири > Здам > Київ > Дніпровський р-н

Бородянка Приватизована фасадна ділянка 12 соток п/ж.д.
12 соток 6 900$, Бородянка Приватизована ділянка 12 соток п/ж.д., розташований не далеко від центру ...

Земельні ділянки > Продам > Київська обл. > Бородянський р-н > Вишневая