Засновниками ріелторських компаній, в більшості своїй, є колишні співробітники таких агентств. Придбавши необхідний досвід в даній сфері підприємництва, отримавши цінні знання, а в деяких випадках, і прихопивши з собою базу даних клієнтів агентства, колишні агенти з торгівлі нерухомим майном вирішуються відкрити власний бізнес. А ось що необхідно мати і вміти для того, щоб самостійно зайнятися ріелторським ремеслом, очоливши фірму, і спробували дізнатися фахівці сайту про аналітичні дослідження ринку нерухомих об'єктів Соцмарт.
Можливість входження на ринок торгівлі нерухомістю практично не має в собі прихованих перешкод. Через це в період буму на українському ринку об'єктів нерухомості таких агентств розплодилося надзвичайно багато, що означає присутність високої конкуренції в цьому сегменті підприємництва. Варто відзначити, що зіткнувшись з реаліями ринку, безліч компаній відразу ж згортають свою діяльність.
Крім того, покупці нерухомого майна теж не дуже поспішають звертатися до посередників. Чуток про те, як шахраюють компанії, що займаються продажем нерухомих об'єктів, в нашій країні дуже багато. Тому українці більше віддають перевагу «віддавати» себе в руки великих агентств, що працюють на ринку вже давно. Зустрічаються і такі покупці, які настільки вже досвідчені у сфері купівлі / продажу нерухомості, що й самі можуть обвести навколо пальця багато агентств.
Тому, серед негативних факторів, з якими Ви можете зіткнутися при відкритті своєї фірми, яка буде займатися посередництвом на ринку об'єктів нерухомого характеру, можна відзначити такі:
- практично повна невідомість на ринку, із чого випливає, що довіру доведеться заробляти копіткою працею;
- широка конкуренція на ринку ріелторських послуг буде змушувати шукати нові способи привернути до себе увагу і виділитися серед сотень інших фірм;
- клієнти, які прагнуть купити житлоплощу з метою поліпшити житлові умови, а не заробити на цьому, швидше за звернуться за допомогою до більш відомої і тої компанії, що викликає довіру, ніж до новачка;
- покупці нерухомості, що займаються спекуляцією на ринку, навпаки постараються Вас «обдурити», якщо в штаті Вашої компанії не буде знаходитися грамотний і досвідчений юрист.
У кризу, безумовно, багато компаній, які торгують об'єктами нерухомості, були змушені покинути ринок. Угод укладається досить небагато, через що багато хто просто не зміг залишитися на плаву. З точки зору конкуренції, це, звичайно, плюс. Але також дане явище говорить про те, що ринок знаходиться в дуже важкому становищі, і тільки найсильніші його гравці можуть вижити. Чому експерти Socmart вважають, що сьогоднішній день - далеко не найкращий час для того, щоб розпочати бізнес, пов'язаний з тією галуззю в Україні, яку економічна криза зачепила дуже серйозно, і, напевно, досить надовго.
Якщо ж труднощі Вас ніяк не бентежать, і Ви маєте чималий стартовий капітал, то перше, що необхідно буде зробити, увійшовши на ринок торгівлі, створити ілюзію своєї давньої присутності там. Саме це забере чималу частину грошей, тому що гарна реклама в тематичних виданнях буде коштувати дуже недешево. Крім того, оскільки велику частину часу співробітники агентств нерухомості під час здійснення своєї діяльності проводять, спілкуючись з покупцями / продавцями нерухомості, важливим аспектом є і наявність у Вашій компанії кваліфікованих фахівців. Якість наданих послуг повинна бути дійсно на висоті, щоб клієнти, які побували у Вас, не хотіли йти ні до кого іншого. Адже якщо Ви отримаєте одного задоволеного клієнта, то він напевне розповість про Вас своїм друзям і знайомим, яким, можливо, буде як раз необхідна Ваша допомога.
Ну, і на закінчення, хотілося б сказати, що в будь-якій справі дуже важливі ентузіазм і знання. І навіть якщо зараз починати ріелторський бізнес не вигідно, то в майбутньому, цілком можливо, це все Вам стане в нагоді.
Олена Тварковська, Соцмарт