Вся нерухомість > Новини > Рітейлери шукають покупців за допомогою нових технологій
↑ До списку новин

Рітейлери шукають покупців за допомогою нових технологій

16 серпня 2010

Попередній рік вніс серйозні корективи у розвиток роздрібної торгівлі. Зараз боротьба йде буквально за кожного покупця. Саме тому роздрібні мережі знаходяться в активному пошуку нових трендів і технологій у пошуках нових покупців.

У новому дослідженні, проведеного в рамках проекту The Top Global Retail Trends, консультанти Appleton Mayer провели інтерв'ю з керівниками більш ніж 80 найбільших світових і регіональних роздрібних мереж, а також з провідними галузевими експертами, щодо ключових трендів, які найближчим часом будуть визначати розвиток ринку роздрібної торгівлі.

Схеми In-store pickup і Drive-In набирають оберти

In-store pickup - схема придбання, при якій пошук, вибір і оплата товару здійснюється онлайн на сайті компанії-продавця, але сам товар покупець забирає в найближчій роздрібній торговельній точці продавця. Drive-In - схема придбання, аналогічна In-store pickup, з тією відмінністю, що покупець може отримати замовлений товар, як у роздрібних точках (через вікно обслуговування автомобіліста - drive-through window), так і на спеціальних пакувальних станціях (спеціалізованих складах) навіть не виходячи зі свого автомобіля. Вперше схеми In-store pickup і Drive-In виникли і почали активно використовуватися в США. Це й не дивно, оскільки принцип обслуговування Drive-In посідає значне місце в американській автомобільній культурі, а розмах впровадження цього принципу в сфері послуг просто вражає: від закусочних і ресторанів - до аптек та банків. Не відстає і Європа. Так у Франції на зміну традиційним супермаркетам і інтернет-магазинах приходять нові формати торгівлі - онлайн магазини, що працюють за схемою Drive-In.

Економія бере верх над імпульсними покупками

Одним з наслідків глобальної фінансово-економічної кризи стало різке зниження обсягів імпульсних продажів. Аналітики й основні гравці FMCG ринків серйозно говорять про можливе повернення до операційних моделей, розрахованих виключно на планований попит. І для цього є всі підстави. Реагуючи на ситуацію, що складається, виробники і продавці взялися за розробку антикризових рішень, які б змогли забезпечити їм адекватний ефект. Але всі ці рішення, по суті, поки зводяться до одного: переконання цільової споживчої аудиторії внести просувний товар в список покупок, запланованих на найближчі місяці.

Мережі активно використовують концепцію диференціації

На сформованих ринках мультиформатність вже давно стала правилом, а не винятком. Великі роздрібні мережі, такі як Wal-Mart, Safeway, Tesco, крім традиційних торговельних форматів також розвивають і «малоформатні» торгові бренди, які пропонують своїм клієнтам готову їжу і цілу лінійку додаткових послуг (наприклад, догляд за дітьми, ексклюзивний асортимент). Також активно розвиваються торговельні проекти з чіткою національною «орієнтацією». Так, асортимент мережі магазинів Supermercado (Wal-Mart) і Sabor (Publix) орієнтований на американців латиноамериканського походження. Події останніх років виразно показують, що концепція диференціації завжди буде працювати на ті роздрібні мережі, які дійсно знають, як використовувати всі її переваги.

Формат Pop-Up Store 

Pop-Up Store - це тимчасові магазини, що відкриваються в торговельних центрах (у т.ч. з використанням схеми «магазин в магазині») або нетрадиційних локаціях (наприклад, університетські містечка, автостоянки, тимчасова вулична торгівля). Останнім часом формат Pop-Up магазину стає все популярнішим. Прийнято вважати, що перший магазин у даному форматі з'явився в 2004 році, коли японський будинок моди Comme des Garçons (CDG) відкрив Guerrilla Store в Берліні. Відкрившись у столиці Німеччини рівно на рік, далі магазин відправився в кругосвітню подорож за маршрутом: Сінгапур - Лос-Анджелес - Глазго - Барселона. Guerrilla Store також з'являлися в Любляні, Рейк'явіку і Варшаві. Кожен магазин CDG працює рівно один рік, при цьому компанія рекламує свої торгові точки виключно за допомогою рекламних плакатів і за допомогою реклами «з вуст в уста» (word-of-mouth advertising). Формат Pop-Up Store найбільш популярний в США і Великобританії. В умовах кризи і тотальної економії (як з боку продавців, так і покупців) популярність мобільних магазинів, схоже, буде тільки зростати.

Соціальні мережі недооцінили

Роздрібні мережі використовують соціальні мережі, такі як Facebook, MySpace, Twitter, YouTube в якості маркетингового каналу і джерела для проведення всіляких маркетингових досліджень / тестів. Такі веб-ресурси дозволяють роздрібним мережам прямо взаємодіяти з цілими співтовариствами споживачів і при необхідності направляти їх в режимі онлайн до актуальних віртуальних або фізичних ресурсів. Однак у цього тренда є величезний потенціал для подальшого розвитку. Хоча б тому, що до цих пір бюджети роздрібних мереж на пошукову рекламу в рази перевищують бюджети проектів, активність яких сконцентрована на соціальних мережах. У цьому виражається явна недооцінка з боку роздрібних компаній реальних можливостей, які може принести зважена і ретельно спланована робота в соціальних мережах.

Цінові війни

Падіння попиту і зниження реальних доходів населення змушують роздрібні мережі боротися за своїх клієнтів, використовуючи всі доступні засоби. При цьому оптимізація цінової політики в рамках однієї роздрібної мережі нерідко призводить до масштабних цінових війн. У цьому плані показовою є ситуація на ринку роздрібної торгівлі у Великобританії. Так, друга найбільша роздрібна мережа Британії Asda на початку 2010 року запустила програму цінової гарантії, в рамках якої покупцеві повертається різниця на товари, які продаються дешевше в інших магазинах. Воістину епічною можна назвати листопадову цінову битву між роздрібними гігантами Wal-Mart і Amazon.com, що розгорнулася на полі онлайн торгівлі. Битва стартувала за ціни на популярні книги і DVD і згодом поширилася на ігрові консолі (обидві компанії почали пропонувати консоль Xbox 360 за 199 дол., докладаючи до цього ще й подарунковий сертифікат на 100 дол.), мобільні телефони та іншу електроніку. Найближчим часом слід очікувати нових, не менш вражаючих подій на «ціновому фронті». Проте динаміка розвитку подій безпосередньо залежатиме від подальшої економічної ситуації, що впливає на купівельну спроможність і активність споживачів і разом з цим - на обсяги продажів роздрібних мереж.

Мобільна комерція 

Зараз покупцям надана можливість «підключитися» за допомогою своїх мобільних телефонів до великої кількості інтерактивних функцій: вибір і замовлення товару, перевірка стану свого замовлення, підписка на текстові повідомлення і т.д. Роздрібні мережі намагаються знайти ефективні шляхи з перетворення мобільного телефону зі звичайного комунікаційного пристрою в ключовий інструмент для здійснення покупок. Наприклад, в Південній Кореї покупці можуть розміщувати замовлення в ресторанах швидкого харчування з допомогою своїх мобільних телефонів і отримувати текстове (або звукове) повідомлення, коли замовлені страви будуть приготовані. А в Японії більшість мобільних телефонів оснащені спеціальними сканерами, що дозволяють зчитувати товарний штрих-код з метою порівняння цін на аналогічний товар в інших магазинах або перевірки якості і навіть свіжості овочів / фруктів.

Торгівля «зеленими» товарами 

Сьогодні мода на здорове харчування є невід'ємною частиною життя мільйонів жителів Європи, Північної Америки, країн Азії. І в якості одного з найбільш очевидних і простих рішень проблеми здорового харчування з'явилися органічні продукти. Власне, до приходу епохи науково-технічного прогресу лише такі продукти й існували: все було виключно органічним. Однак з появою сучасних методів ведення сільського господарства вони майже зникли, і тепер для їх виробництва потрібно докладати набагато більше зусиль. Згідно з опитуваннями, що проводяться в країнах Європи, Північної Америки та Азії, готовність споживачів переплачувати за органічні продукти харчування оцінюється на рівні від 20% до 60% і більше, а попит на таку продукцію в світі постійно зростає.

ФОКУС



Топ-оголошення

Без %, продам будинок (зруб) 197м2, вул. 51 Садова, Осокорки, 15 хв пішки м. Славутич, Київ
Осокорки, Маслівка вул., 5 і більше кімнат, 197 кв.м, 6 соток, 174 000$, Без %, продам будинок (зруб) ...

Будинки. Котеджі. Дачі > Продам > Київ > Дарницький р-н

Продам 2 комнатную квартиру в новом доме в жк Рахат Лукум, ул. Ак. Сахарова, 11/11, 48 кв.м.
Котовского, Сахарова ул., 2 комнаты, 48/-/18 кв.м, 11/11, 36 000$, Продам 2 комнатную квартиру в ...

Квартири > Продам > Одеса > Суворівський р-н

Топ-оголошення

Продам 4 комнатную квартиру, ул. Екатерининская/Базарная, 3/3, 84 кв.м.
Центр, Екатерининская ул., 4 комнаты, 84/-/- кв.м, 3/3, 65 000$, Продам 4 комнатную квартиру, ул. ...

Квартири > Продам > Одеса > Приморський р-н

Продаётся 1-квартира 12 квартал р-н Терра, АТБ
12-й квартал, 1 кімната, 30/17/6 кв.м, 5/5, 21 000$, Продаётся 1-квартира 12 квартал р-н Терра, АТБ, ...

Квартири > Продам > Дніпро > Чечелівський р-н

Продам. Производственно-складскую базу. 1600 м.кв. 60 сот. Левобережный-3
Березинська вул., 1600 кв.м, 340 000$, Продам. Производственно-складскую базу. 1600 м.кв. 60 сот. ...

Виробничі приміщення > Продам > Дніпро > Індустріальний р-н