Харківські
багатоповерхівки, які зараз перебувають у комунальній власності, планують
передати мешканцям. Кожному будинку, де побажають створити ОСББ (об'єднання
співвласників багатоквартирних будинків), у мерії обіцяють видати 50 000 грн, А
КП «Міськліфт» обіцяє безкоштовно замінити в таких будинках застарілі
підйомники. «Сегодня» з'ясувала, яку вигоду отримають харків'яни, якщо
самостійно опікуватимуться власними під'їздами.
ПЛЮСИ.
Одним з переваг ОСББ, яке відзначають чиновники, є те, що мешканці самостійно
можуть встановлювати тарифи, укладаючи договори на обслуговування будинку з
комунальними чи приватними структурами. «Ми знайшли підрядника, який вивозить
наше сміття за цінами нижче, ніж заплатять у цьому місяці жителі будинків, які
знаходяться у комунальній власності міста. Якщо у комунальників тариф 9,5 грн з
людини, то у нас не більше 4 грн», - розповіла нам голова ОСББ «Авангадрд-2» на
вул. Дерев'янко, Галина Панова.
Крім
того, мешканці будинків, які не належать місту, можуть заощадити також на
холодній воді та опаленні, встановивши лічильник. У цьому випадку нарахування
буде проводитися не за загальними нормами - 11,1 куб. м на одну людину, а
рівномірно ділитися на всіх мешканців будинку.
«Кілька
років тому ми встановили в будинку лічильник на тепло, який окупився за один
сезон. Ось минулого місяця за трикімнатну квартиру площею 67 кв. м я заплатив
360 грн, а за розцінками КП «ХТМ» мені довелося б віддати 430 грн. Крім того,
ми платимо тільки в опалювальний період, тому тільки на теплі я економлю на рік
майже 900 грн», - розповів нам екс-голова РК «Галактика-1» Олександр Павленко.
Ще
одна перевага - своя квартплата, яка найчастіше нижча, ніж тариф, встановлений
КП «Житлокомсервіс». «У нас у 9-поверхівці з ліфтом вартість квартплати всього
1,4 за квадрат. Сюди входить зарплата керівника, бухгалтера, двірника та
столяра. Фонд оплати праці у нас всього 1500 грн на чотирьох», але мешканці
піднімати квартплату не погоджуються», - каже керуюча ОСББ на вул. Космонавтів
Світлана Гюружіян.
МІНУСИ.
Незважаючи на промовисті цифри, керівники ОСББ в один голос заявляють, що
економити заважають монополісти. «Більшість послуг у нас надають комунальні
підприємства, тому, наприклад, на гарячій воді та водовідведенні заощадити
неможливо - доводиться платити за єдиним тарифом. У нашому районі така ж
ситуація і з вивезенням сміття», - розповідає Олександр Павленко.
Ще
одна складність, з якою стикаються мешканці ОСББ, - ремонт за свій рахунок.
«Якщо у нас протікає дах або порвались труби, додатково збираємо гроші і
наймаємо підрядника. ОСББ вигідне для нових будинків, а нашому будинку вже
близько 30 років, тому для нас це мука. Приміром, дах нам обійшовся в 150 000
грн, ремонт каналізації - 40 000 грн, а держава списала нас з рахунків і нічим
не допомагає», - каже Галина Панова.
ЯК
СТВОРИТИ ОСББ
Щоб
створити ОСББ, необхідно зібрати підписи всіх мешканців будинку під заявою про
згоду створити об'єднання. Потім на загальних зборах прийняти статут і
звернутися з протоколом зборів до державного реєстратора, розповіли нам в
мерії. Після отримання реєстраційного талона потрібно зареєструвати об'єднання
в управлінні статистики, соцфондах і податковій адміністрації, потім - отримати
печатки та відкрити поточний рахунок у банку. Далі, мешканцям варто найняти
керуючого або вибрати голови з числа мешканців.
Ліна Дорошенко, газета «СЕГОДНЯ»