Вся нерухомість > Новини > Боротьба за паркування
↑ До списку новин

Боротьба за паркування

20 серпня 2014

Кількість автомобілів і, відповідно, транспортна завантаженість української столиці рік від року зростає, пише Domik.ua. Але справа не тільки в пробках, постійно зростаючій загазованості повітря, звичці водіїв паркуватися, через брак інших місць, на тротуарах, затуляючи або істотно звужуючи прохід пішоходам. Справа ще й у тому, що з кількістю транспортних засобів, яка постійно збільшується, не справляються і двори житлових будинків, які явно не розраховані на таку кількість машин. Причому стосується це як старих радянських будинків, так і сучасних новобудов. В окремих районах міста - в першу чергу, новобудов.

Наприклад, на Позняках, масиві з досить щільною забудовою сучасними 23-25​​-поверховими будинками, припаркувати в вечірній час машину біля будинку - справжня проблема. Більшість будинків, побудованих в останні кілька років, зокрема, на вулиці Урлівській і в околицях, попросту не мають підземних паркінгів, а прибудинкова територія у них зовсім невелика, до того ж, спільна з сусідами.

Як нам бачиться, проблема паркування у столиці має, як мінімум, дві складові.

Дорого, тому нерентабельно

У 2003 році Київрада прийняла рішення, відповідно до якого всі нові житлові будинки повинні будуватися тільки з підземними паркінгами, кількість паркомісць у яких має бути рівною кількості квартир. Однак 11 років потому можемо констатувати, що рішення це так і залишилося на папері. Паркінги не будують не тільки в більшості будинків і комплексів, які відносяться до соціального і економ-класу, а й у бізнес-класі їх кількість рідко знаходиться в необхідному співвідношенні з кількістю квартир.

В даному випадку справа аж ніяк не в тому, що забудовники прагнуть заощадити або спростити будівництво за рахунок паркінгу. Будувати великі паркінги попросту нерентабельно - в більшості випадків місця в них не викуповуються.

При цьому вартість будівництва квадратного метра підземного паркінгу нерідко досягає вартості зведення квадратного метра житла. Так, за даними забудовників, вартість будівництва квадратного метра підземного паркінгу становить до $1000. Відповідно, ціна паркомісця часом досягає мало не половини вартості квартири. До неї додається ще щомісячна ціна обслуговування в кілька сот гривень. У результаті виходить замкнене коло: паркінги необхідні, але через дорожнечу місця в них не затребувані, в результаті чого забудовники або не будують їх взагалі, або ж з кількістю місць, яка в кілька разів менше кількості квартир.

Або ж ідуть іншим шляхом.

Паркінг без альтернативи

Останнім часом в окремих житлових комплексах закритого типу будують тільки підземні паркінги - без можливості наземної парковки. Вірніше, наземна парковка в більшості з них є, але лише гостьова - місць там дуже мало, а припаркувати машину мають можливість лише гості мешканців або ж відвідувачі закладів, розміщених на нижніх комерційних поверхах. І то лише на кілька годин.

Така ситуація, наприклад, у нещодавно введеному в експлуатацію ЖК «Покровський посад»: кількість паркомісць у комплексі перевищує кількість квартир, але альтернативи підземному паркінгу для покупців квартир просто немає: припаркуватися на наземній парковці можна всього на пару годин, біля комплексу це зробити і зовсім нереально - ані на вулиці Глибочицькій, ані на прилеглих. При цьому вартість місця в підземному паркінгу - від $50 000. Закриті бокси, а також місця для габаритних машин коштують дорожче. Схожа ситуація і в ЖК «Чайка», з тією лише різницею, що ціни там нижчі.

Як не дивно, це все ж рішення проблеми. Хоч і не ідеальне.

Альтернативою йому могло б стати включення вартості паркомісця у вартість квартири. Але на сьогоднішній день девелопери можуть собі це дозволити лише в найдорожчих сегментах, де ціна не є основним фактором вибору. Зокрема, паркомісця включають в ціну квартири в житловому комплексі «Андерсен», який ось уже котрий рік ніяк недобудують, а також в недавно введеному в експлуатацію клубному будинку «ARCH House».

А в економ і навіть бізнес-класі власники машин поки воліють паркувати машини на вулиці, а забудовники - обмежувати кількість паркомісць.

Ще одна альтернатива - спорудження багаторівневих наземних паркінгів. Будівництво їх менш затратне, стало бути, ціна паркомісця нижче. Але можливість будувати такі паркінги є тільки в житлових комплексах з власною достатньо просторою територією. Так, наприклад, 10-поверховий наземний паркінг є в ЖК «Голосієво». Наземний,  дворівневий паркінг обіцяють побудувати в ЖК «Відпочинок».

Як розвантажити місто від машин?

Якось один з користувачів «Живого Журналу» зауважив, що якби підземні торгові центри української столиці були переобладнані в підземні паркінги, проблема з паркуванням в Києві була б вирішена. Пропозиція, звичайно, хороша, але навряд чи можна її втілити. Як і ідею пересадити киян на велосипеди.

Відсутність паркінгів у центрі столиці, в районах зосередження ділової активності, а також у кінцевих станцій метро - ще одна складова проблеми.

Ще в 2012 році була розроблена програма «Єдиного паркувального простору Києва», згідно з якою до 2015 року передбачалося обладнати в столиці 300 тисяч паркувальних місць, яких було б цілком достатньо для зареєстрованих в Києві 1,2 млн. машин, обладнати їх паркоматами і камерами. Однак проект так і «завис» десь у кабінетах чиновників. А потім і зовсім стало не до парковок.

Проте великі перехоплюючі паркінги біля кінцевих станцій метро могли б істотно розвантажити дороги Києва та спростити жити власникам машин, яким доводиться їздити з передмістя: доїхав до кінцевої станції метро, залишив машину в паркінгу і далі дістаєшся підземним транспортом. І дешевше, і екологічніше і, що найчастіше, швидше.

Перший у Києві перехоплюючий паркінг на більш ніж 200 місць відкрився рік тому біля станції метро «Іподром» і обійшовся місту в мільйон гривень. Тоді передбачалося побудувати такі паркінги на 6 основних в'їздах до столиці. Вартість паркування, до слова, цілком демократична - 11 гривень за 12 годин.

Звичайно, повністю проблему парковки перехоплюючі паркінги не вирішать, але подальший розвиток цієї ідеї вирішення проблеми суттєво посприяє.

Що стосується центру столиці, то тут будівництво муніципальних паркінгів - питання більш ніж актуальне. Але якщо перехоплюючі паркінги на околицях можуть бути і наземними, то в центрі - тільки підземними, отже, їх будівництво куди більш ресурсомістке. За бажанням побудувати паркінги можна було б за рахунок інвесторів, однак, з огляду на сьогоднішні реалії, це не найближча перспектива.

Як бачимо, можливостей для вирішення проблеми більш ніж достатньо. Є навіть позитивний досвід. Однак, чи вистачить новій столичній владі політичної волі для вирішення проблеми паркування, покаже час. А поки що кияни продовжують паркуватися на газонах і тротуарах.

Наталія Рева, Domik.ua-нерухомість


Топ-оголошення

Будинок заходь і живи! Р-н елітних споруд!
5 і більш за кімнати, 155 кв.м 175 000$, Будинок заходь живи Новоалександровка 150 м.кв. 1-але ...

Будинки. Котеджі. Дачі > Продам > Дніпропетровська обл. > Дніпропетровський р-н > Новоалександровка

Здам житло в Дніпропетровську -(Дніпрі)-- Варіанти оренди житла
2 000грн/месяц, жилья -Варианты аренды жилья -в г, Днiпро, (Днепропетровск) по срокам от недели ...

Кімнати > Здам > Чернігівська обл. > Новгород-Сіверський р-н > Новгород-Сіверський

Топ-оголошення

Оренда!!! 2х.кім.квартира, Жмаченко16!!!! Метро Дарниця!!!
Комсомольський масив, 2 кімнати, 49/38/9 кв.м, 16/16, 8 000грн/місяць, Пропонується в оренду! ...

Квартири > Здам > Київ > Дніпровський р-н

Михайлівка-Рубежівка; 15 соток; вул Сонячна; під будівництво;
Сонячна, 15 соток, 32 000$, Михайлівка-Рубежівка; 15 соток; вул Сонячна; під будівництво; поряд ...

Земельні ділянки > Продам > Київська обл. > Києво-Святошинський р-н > Михайлівка-Рубежівка

65 кВ м в новому Клубному будинку. Парк Шевченко
Жовтнева пл., 2 кімнати 65/32/15 кв.м 3/3, 950$/кв.м, Продам 65 кв.м в клубному будинку на Соборній ...

Квартири > Продам > Дніпро > Соборний р-н