Низька рентабельність будівництва паркінгів змушує
девелоперів знижувати кількість виробництва критих паркувальних місць в
новобудовах.
Адже вартість 1 кв.м. паркомісця вже досягла вартості 1. кв.м.
житла і падати не збирається. У багатьох випадках «житло» для автомобілів
дорожче вартості самого автомобіля.
«У центральній частині міста за місце в критому паркінгу
мешканці елітних комплексів віддають по 30-50 тис. доларів, а іноді й більше, -
розповідає керівник відділу продажів компанії НБК Дмитро Шостя. - За ці ж гроші
у нас можна придбати нову однокімнатну квартиру. І це не дивно, адже виробники
житла преміум-класу впевнені: їх інвестори не залишать свої «Бентлі» на вулиці.
З житлом економ-класу складніше, деякі покупці можуть дозволити собі разом з
квартирою купити ще й парко місце, і часто задовольняються стоянками біля
будинку або орендою». Експерт стверджує: ціна на паркінги в компанії не
змінювалася вже роки два, і нижче вона точно не впаде. «Немає жодних шляхів
здешевлення, адже саме підземні роботи - найдорожчі при будівництві нового
будинку», - каже Дмитро.
В Україні статус паркувального місця в багатоквартирному
житловому будинку досі законодавчо не визначений. Тому столичні забудовники
керуються Правилами забудови м. Києва від 27.01.2005 р. Згідно з ними
машиномісце - це місце зберігання автомобільного автотранспортного засобу у
спеціально пристосованих для цього приміщеннях, гаражах, на площах, стоянках,
паркінгах. Сказано також, що під час проектування і будівництва, реконструкції
житлових будинків необхідно передбачати не менше одного машиномісця на кожні 80
кв.м. загальної площі об'єкту, але і не менше одного машиномісця на кожну
квартиру. Але з визначення машиномісця можна зробити висновок, що під нього
потрапляють також паркувальні місця у дворі. Тому забудовники найчастіше не
будують критих паркінгів з розрахунком одне місце на одну квартиру.
«У житловому комплексі "Парковий", який ми
плануємо повністю ввести в експлуатацію в 2012 році, всього близько 1 800
квартир. У той же час паркомісць у критих паркінгах - 250. Ця цифра не
випадкова, вона розрахована нашими експертами. Адже разом з квартирою «стійло»
для авто набуває приблизно лише кожний сьомий покупець. Паркінги з великою
кількістю місць будувати вже не вигідно. Все одно територія комплексу настільки
велика, що у мешканців не виникне проблем з тим, куди поставити машину», -
пояснює Дмитро Шостя.
Щоб реалізувати машиномісця, забудовники пропонують
покупцям вигідніші умови. Це і безвідсоткові кредити, і суттєві знижки. Так, в
компанії НБК надають знижку на покупку паркувального місця у 10% за умови 100%
оплати, а для інвесторів окремих будинків - до 20%. Не гидують девелопери і
покупцями ззовні. Кажуть, сподіватися, що все паркомісця розкуплять свої
мешканці, не доводиться.
Domik.net-нерухомість